دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 09:08

منابع مرتبط با امام هشتم در کتابخانه حسینیه ارشاد

کتابخانه حسینیه ارشاد مجموعه‌ای از کتاب‌های مرتبط با امام رضا (ع) را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر : 108668

به گزارش گروه فرهنگی آنا، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظوربزرگداشت میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، نمایشگاهی از منابع مرتبط موجود را در روز یکشنبه بیست و چهارم مرداد ماه از ساعت 9 الی 19، برگزار می‌کند.


حضرت امام رضا علیه السلام شب جمعه یازدهم ذى القعده در سال 148 هجرى در مدینه طیّبه به دنیا آمد، پدر بزرگوار آن حضرت، امام هفتم شیعیان، موسى بن جعفر علیه السلام و مادرشان خانمى به نام امّ البنین بودند که نامهای تکتم یا نجمه هم در تاریخ برای ایشان ذکر شده است.


کنیه حضرت «ابوالحسن» است و چون حضرت امیر علیه السلام «ابوالحسن» خوانده می شود، حضرت رضا علیه السلام به ابوالحسنِ ثانی ملقب شده اند، ولی مشهورترینِ این لقب «رضا» است. حیات ایشان هم زمان بود با خلافت خلفای عباسی که سختی ها ورنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام در سن 55 سالگی به دست مامون عباسی به شهادت رسیدند.


بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است.کتابخانه مشتاقانه آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه مندان است و افراد می توانند با شماره 22866465 تماس حاصل نموده و یا از طریق آدرس www.hepl.ir از کتابدار آنلاین سؤالات خود را مطرح نمایند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته