دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون دادستان مشهد خبر داد: عرضه قلیان و قرارهای مخفیانه در «آلونک های جهنمی» گوشه و کنار مشهد

تجمع برخی از جوانان و نوجوانان مقابل منازلی که به پاتوق های خلافکاران تبدیل شده است باعث بروز جرایم خطرناکی مانند قتل، سرقت و انواع فسق و فجور می شود. این گونه خانه ها که در گوشه و کنار شهر مشهد به چشم می خورد محلی برای تجمع اوباش و قرارهای مخفیانه دختران و پسران جوان است که با بهانه هایی مانند استعمال قلیان گشوده شده اند.
کد خبر : 108647


به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان از برخی «آلونک های جهنمی» نشان می دهد که خلافکاران برای کشاندن دختران و پسران جوان به پاتوق های خلاف از دوربین های مداربسته استفاده می کنند. آنان پس از پرسیدن رمز ورود و یا شناسایی مشتریان خاص در حیاط منزل را می گشایند و بدین ترتیب به دور از چشمان شهروندان و مردان قانون به گسترش جرم در جامعه دامن می زنند. در این «آلونک های جهنمی» دختران و پسران با وضعیتی نامناسب و زننده و تنها به بهانه استعمال قلیان دور هم می نشینند تا با یکدیگر آشنا شوند، این در حالی است که این خانه ها به محل قرار سارقان و اوباش نیز تبدیل شده است تا در آن جا نقشه های شوم را با دیگر افراد باندشان در میان بگذارند.


از سوی دیگر نیز خرده فروشان مواد مخدر هم این آلونک ها را بهترین مکان برای فروش انواع مواد مخدر به مشتریان خود یافته اند و به بهانه کشیدن قلیان در ساعاتی خاص با معتادان و خریداران مواد مخدر قرار ملاقات می گذارند.

معاون دادستان مشهد با تایید این مطالب گفت: مشهد به نمونه بارزی از مبارزه با جرم درکشور تبدیل شده است به طوری که بسیاری از جرایم با اقدامات قاطعانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از این شهر برچیده شده است.

قاضی «علی موحدی راد» افزود: پس از ساماندهی و جمع آوری مراکز عرضه قلیان در مشهد و طرقبه برخی از سودجویان که نمی توانستند از سود سرشار عرضه قلیان و دخانیات چشم پوشی کنند فعالیت های خود را به صورت زیرزمینی آغاز کردند و عرضه قلیان را به «آلونک های جهنمی» کشاندند.

وی اضافه کرد: این در حالی بود که برخی از خلافکاران نیز همین موضوع را دستاویزی برای انواع خلافکاری های دیگر قرار دادند و در این لانه های زیرزمینی نه تنها به عرضه قلیان پرداختند بلکه این مکان ها را به مراکز فساد تبدیل کردند که در آن ها آینده و سرنوشت دختران و پسران جوان را به تباهی و سیاهی می کشانند. حجت الاسلام «موحدی راد» تصریح کرد: گزارش های میدانی و غیرمحسوس پلیس که با صدور دستورات قضایی صورت گرفت نشان می دهد که برخی از افراد خلافکار و سابقه دار با اجاره کردن منازل در مکان های خلوت و به ویژه حاشیه شهر، نه تنها اقدام به عرضه قلیان به صورت غیرمجاز می کنند بلکه در این مکان ها مواد مخدر نیز عرضه می شود.

سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد همچنین به تمهیدات جدید دستگاه قضایی برای مقابله با این گونه جرایم و به ویژه «آلونک های جهنمی» اشاره کرد و گفت: با صدور دستور ویژه ای از سوی دادستان مرکز خراسان رضوی مبارزه جدی با آسیب های اجتماعی و عرضه کنندگان زیرزمینی قلیان در مشهد آغاز شده است که تاکنون 96 خانه غیرمجازی که به پاتوق خلافکاران تبدیل شده مورد شناسایی پلیس قرار گرفته است و به زودی پلمب این گونه خانه ها در دستور کار نیروهای انتظامی قرار می گیرد. وی گفت: طبق تمهیدات اندیشیده شده در صورتی که افرادی اقدام به فک پلمب بکنند نیز علاوه بر مجازات های قانونی دستور قطع آب و برق و گاز این منازل نیز صادر خواهد شد.

وی به صاحبان آلونک های جهنمی هم هشدار داد قبل از آن که پلیس به سراغ آن ها برود خودشان محل را تخلیه کنند و از اقدامات مجرمانه دست بردارند. معاون دادستان مشهد خاطرنشان کرد: این افراد یقین بدانند که فعالیت های مجرمانه آن ها مستندسازی می شود و دیگر هیچ راه گریزی در برابر قانون نخواهند داشت.

قاضی موحدی راد گفت: دستگاه قضایی برای صیانت از جان و مال و ناموس مردم از این گونه اقدامات هنجارشکنانه اغماض نمی کند و برخورد قاطع با مراکز فساد را وظیفه خود می داند تا جوانان و فرزندان این مرز و بوم از هرگونه آسیب اجتماعی در امان بمانند. وی در عین حال و با اشاره به وقوع جنایتی در پی قلیان کشی چند جوان در شهرک صابر مشهد به خانواده ها نیز توصیه کرد: مراقب فرزندان خود باشند و رفت و آمدهای آنان به این گونه مراکز را تحت کنترل داشته باشند تا خدای ناکرده حادثه تلخی برای آن ها رخ ندهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته