دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نفر دوم کنکور رشته تجربی از تربت حیدریه: روزی 12 ساعت درس می خواندم !

اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال 95 روز گذشته اعلام شد که بر اساس آن «محمد احمدی» از تربت جام و « محمد امین روان بخش» از تربت حیدریه به ترتیب رتبه های اول و دوم رشته تجربی و «سید محمد علوی» و «فاطمه دلیری قوچان عتیق» از مشهد رتبه های ششم و دهم را کسب کردند.
کد خبر : 108644

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، سازمان سنجش روز گذشته اسامی 10 نفر برتر گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و 3 نفر برتر رشته های هنر و زبان را منتشر کرد که بر این اساس خراسانی ها 2 رتبه برتر علوم تجربی و 2 رتبه برتر گروه علوم انسانی را کسب کردند.


رتبه دوم خراسان رضوی در تعداد نفرات برتر

بر اساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور، دانش آموزان استان تهران با کسب 7 رتبه برتر ریاضی و فیزیک، یک رتبه برتر رشته علوم تجربی، 7 رتبه برتر علوم انسانی، 3 رتبه برتر رشته هنر و 3 رتبه برتر رشته زبان های خارجی 21 رتبه برتر کنکور امسال را کسب کردند. پس از استان تهران، دانش آموزان خراسان رضوی با کسب 4 رتبه برتر در جایگاه دوم رده بندی استانی کنکور قرار گرفتند. استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی با 2 رتبه برتر نیز رتبه سوم این رده بندی را به خود اختصاص دادند.

نگاهی به نتایج سال های قبل

مقایسه نتایج به دست آمده توسط دانش آموزان استان در کنکور سراسری نشان دهنده آن است که پس از روند نزولی 3 سال گذشته، خوشبختانه استان بار دیگر روند صعودی خود را در پیش گرفته است. اگرچه تعداد رتبه های برتر دانش آموزان استان در کنکور سراسری طی سال های 92، 93 و 94 به ترتیب به 3، 2 و صفر رسیده بود اما امسال با کسب 4 رتبه برتر، بار دیگر تعداد رتبه های برتر در کنکور، مشابه کنکور سال 91 شد.



گفت و گو با «محمد احمدی» نفر اول رشته تجربی از تربت جام

رتبه اول کنکور؛ بدون کلاس های تقویتی


محمد احمدی فرزند نعمان متولد 1372 در تربت جام است که در سال 91 با شرکت در آزمون سراسری رشته ریاضی و کسب رتبه 2 منطقه 3 در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی برق مشغول به تحصیل شد و از آن جا که راضی به ادامه تحصیل در این رشته نبود، در سال 1394 با انصراف از تحصیل، بار دیگر شانس تحصیلی خود را این بار در رشته تجربی امتحان کرد و حالا به عنوان نفر اول کنکور معرفی شده است.

انصراف از دانشگاه شریف به خاطر علاقه به پزشکی

محمد احمدی با ابراز رضایت از این که توانسته است با تلاش و کوشش فراوان و بدون شرکت در کلاس های تقویتی رتبه یک کشوری را در رشته تجربی کسب کند گفت: به دلیل علاقه شدیدی که به رشته پزشکی داشتم، از رشته برق دانشگاه شریف انصراف دادم و برای کسب رتبه یک دانشگاهی درس خواندن را شروع کردم و پیش بینی خودم هم کسب رتبه اول تا سوم بود. حالا از کسب رتبه یک کشوری فوق العاده خوشحالم و در کسب این رتبه، خود را مدیون زحمات و همراهی والدینم می دانم. همچنین از معلمان و دوستانم تشکر و قدردانی می کنم. اول از همه توکل به خدا و سپس همت و تلاش زیاد خودم و همراهی خالصانه والدینم از جمله عوامل موفقیتم در آزمون سراسری بود. ب

ه طور میانگین 12 ساعت مطالعه می کردم و در این مدت تفریحات را در اندازه لازم و مناسب که موجب نشاطم شود، در برنامه ام داشتم. کار مطالعه را از مهرماه 94 در منزل شروع کردم وبه هیچ وجه از کلاس های خصوصی استفاده نکردم . درس زیست شناسی را بدون شرکت در کلاس های تقویتی و آموزشی در منزل فرا گرفتم. باتوجه به این که دارای دیپلم ریاضی بودم و قبلا زیست شناسی را نگذرانده بودم، در این مدت با مطالعه کتب درسی و کمک درسی درس زیست شناسی را بدون استفاده از استاد و کلاس آموزشی یاد گرفتم. خواهرم در حال حاضر دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه سبزوار است. محمد احمدی با اشاره به تصمیم گیری برای آینده خود گفت: قصد دارم در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهم و پس از گذراندن دوره عمومی، تخصص را در زمینه مغز و اعصاب ادامه دهم.



محمد امین روانبخش رتبه دوم علوم تجربی

دانش آموزی از روستای کاریزک تربت حیدریه

محمد امین روانبخش از مجتمع استعداد های درخشان شهید بهشتی تربت حیدریه در روستای «کاریزک ناگهانی» از توابع بخش زاوه ساکن است. روانبخش در این گفت و گو اظهار کرد: محمد امین روانبخش، متولد1377، دارای یک برادر و4 خواهر هستم، برادر بزرگ ترم مهندس برق است وخواهرانم دارای مدارک کارشناسی هستند. دوران ابتدایی را در دبستان راشد روستای کاریزک به پایان رساندم و سپس برای ادامه تحصیل در تربت حیدریه در مجتمع استعدادهای درخشان شهید بهشتی تا دیپلم ادامه تحصیل دادم. روانبخش علت موفقیت خود را توکل به خداوند ، دعای پدر و مادر، داشتن دبیران خوب و دعای خیر مردم شهر و روستا عنوان کرد.

وی افزود: از همه کسانی که برایم تلاش کرده اند قدردانی می کنم.

وی درباره نحوه مطالعه گفت: قبل از کنکور حداقل روزی 12 ساعت درس می خواندم و از همه تفریحات دور شدم تا بتوانم به موفقیت برسم. در سال آخر تحصیلی معدلم 20 و در 3 ساله معدل کل من 19.90 بود. قصد دارم رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کنم تا بتوانم در آینده به همشهری هایم کمک کنم. وی به دانش آموزان توصیه کردتا روز آخر تلاش کنند و در وسط راه ناامید نشوند.



‌«سید‌مهدی علوی‌مقدم» رتبه ششم علوم انسانی

رتبه برتر با کمک های برادر دوقلو

«سید‌مهدی علوی‌مقدم» دارنده رتبه ششم کنکور علوم انسانی هم درباره این موفقیت خود گفت: پیش‌بینی می‌کردم که رتبه تک رقمی امسال در کنکور علوم انسانی را کسب کنم، در طول دوره تحصیلی فشار زیادی را تحمل کردم، بعد از عید نوروز، ساعت‌های مطالعه‌ام افزایش پیدا کرد و حداقل 12 ساعت درس می‌خواندم. علوی‌مقدم افزود: خانواده‌ام کمک زیادی در طول یک سال گذشته داشتند و بسیار تاثیرگذار بودند، البته برادر دوقلویی نیز دارم که بسیار کمکم کرد، وی نیز در رشته ریاضی فیزیک شرکت کرده است و منتظر اعلام رتبه وی هستیم. دارنده رتبه ششم کنکور علوم انسانی در گفت و گو با خراسان رضوی از تکیه به کلاس‌های درسی مدرسه سخن گفت و افزود: جوانان اگر هدف مشخصی داشته باشند، برای رسیدن به آن بهتر می‌توانند برنامه‌ریزی کنند، اگر برای هدف تلاش کنیم از درس خواندن خسته نمی‌شویم. وی بیان کرد: حقوق و روان‌شناسی را دوست دارم و از بین این دو رشته یکی را انتخاب می‌کنم.




«فاطمه دلیری» رتبه دهم انسانی

تنها با کلاس های درس مدرسه

«فاطمه دلیری قوچان عتیق» رتبه 10 کنکور انسانی هم گفت: خوشبختانه لطف خدا شامل حال من شد و رتبه ای که فکرش را نمی کردم کسب کردم. فاطمه افزود: روزی 6 ساعت مطالعه می کردم و در مدت مطالعه فقط به درس خواندن فکر می کردم، ضمن این که من در کلاس های موسسات خصوصی شرکت نکردم و با همان کلاس هایی که در مدرسه برگزار می شد به این رتبه دست یافتم.

رتبه 10 کنکور سراسری گفت: قصد دارم در رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد ادامه تحصیل دهم چون علاقه زیادی به رشته حقوق دارم. وی گفت: فکر می‌کنم کسب این رتبه لطف خداوند و ائمه اطهار(ع) بوده است. معلمانم و همچنین پدر و مادرم هم زحمات زیادی کشیده اند که نخستین بار مدیر مدرسه ام به من خبر دادند که رتبه 10 را کسب کرده‌ام.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته