دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 11:16
یک متخصص پوست و مو هشدار داد

شیوع بیماری پوستی «لایم» در فصل بهار

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه بروز بیماری «لایم» در فصل بهار شایع می‌شود، عنوان کرد: «لایم» یک بیماری التهابی است که از طریق گزش کنه آلوده به انسان منتقل می‌شود.
کد خبر : 10857

دکتر فرهاد مستوفی معاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه افراد در فصل بهار باید از پوست خود نسبت به گزش حشرات به شدت مراقبت کنند تا به بیماری «لایم» مبتلا نشوند، گفت: بیماری لایم یک اختلال التهابی است که از یک باکتری به نام «بورلیا بوروگدورفری» ایجاد می‌شود که انتقال بیماری به انسان از طریق گزش «کنه» آلوده انجام می‌شود که احتمال بروز این بیماری در فصل بهار که شمار حشرات به دلیل گرده افشانی درختان افزایش می‌یابد، بیشتر می‌شود.


وی با توجه به مهم‌ترین علائم این بیماری گفت: تب، لرز، خستگی، تهوع، استفراغ، ناراحتی عضلات، خواب آلودگی، سفتی گردن، لکه‌های پوستی و ... جزو مهم‌ترین علائم این بیماری هستند که فرد به محض نیش حشرات و بروز علائم باید به پزشک مراجعه کند.


این متخصص پوست و مو با بیان اینکه این بیماری در مناطق شرجی و مرطوب بیشتر دیده می‌شود، گفت: پزشک به محض دیدن علائم متوجه بروز این بیماری می‌شود و به بیماران توصیه می‌کند به مدت 5 تا 7 روز استراحت کند تا روند درمان تکمیل شود.


وی با بیان اینکه بروز این بیماری به هیچ عنوان نگران کننده نیست، عنوان کرد: افراد مبتلا باید علاوه بر استراحت برخی داروها را برای کاهش درد به صورت مرتب استفاده کنند تا بهبودی کامل حاصل شود.


مستوفی معاب در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این بیماری از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود و اگر فرد درمان شده در معرض این حشرات قرار بگیرد مجدد به این بیماری مبتلا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته