دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 16:02

تیم ربات پرنده آرورا واحد نجف آباد باز هم خوش درخشید

تیم ربات پرنده آرورا که در نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ پهپادها با گرایش سرعت به میزبانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، شرکت کرد و توانست با کسب دو عنوان اول و سوم توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.
کد خبر : 108543

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، عباس چترایی سرپرست تیم و رئیس پژوهشکده رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در این باره گفت:«در این دوره از مسابقات که در نوع خود نخستین مسابقه در حیطه سرعت در پهپادهاست، بیش از 30 تیم شرکت داشتند که همگی از توانایی‌های بالایی برخوردار بودند که تیم آرورا از مرکز رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد متشکل از الیاس ناطق، امیرکاظمی و امیرحسین غیور توانست بالا تر از تمام مدعیان عنوان سریع ترین پرنده رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد. این تیم توانست رتبه سوم مسابقات را نیز به خود اختصاص دهد.»


چترایی افزود:« برای طراحی، ساخت، تست و تمرین این پرنده 2 ماه زمان به صورت فشرده صرف شده است. حداکثر سرعت ثبت شده این پرنده 160 کیلوتر در ساعت است که یکی از بهترین هدایت کنندگان کشور، هدایت آن را به عهده دارد.»


تیم ربات پرنده آرورا قبلا توانسته بود در در یازدهمین دوره مسابقات کشوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که سال گذشته برگزار شده بود، مقام دوم رشته عمودپرواز (Quadrotor) را به دست بیاورد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته