دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 11:24

چمران: شهرداری تهران در بوستان یاس کار جهادی کرد/ تشریح علت تخریب باغات کن

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بار دیگر شاهد کار جهادی و شبانه‌روزی از سوی شهرداری تهران برای آماده‌سازی بوستان «یاس» بودیم، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، تمام باغات جنوبی کن نیز توسط شهرداری خریداری خواهد شد.
کد خبر : 10852

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی چمران در حاشیه بازدید از بوستان جنگلی یاس در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده‌سازی این بوستان اظهار کرد: شهرداری تهران پس از جلسه ۱۷ اسفندماه سال گذشته مقام معظم رهبری با مسئولان محیط زیست موظف شد که تمهیداتی را برای فراهم کردن و آماده‌سازی بوستان جنگلی یاس انجام دهد.


وی تصریح کرد: بر همین اساس بلافاصله اقدامات اولیه برای هماهنگی و تعامل با سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها انجام شد و در‌‌ نهایت این بوستان را شهرداری تهران در اختیار گرفت.


وی با بیان اینکه مساحت بوستان جنگلی یاس ۱۴۰۰ هکتار است، گفت: فراهم کردن چنین فضایی در مدت کوتاه کار ساده‌ای نیست و شهرداری بار دیگر اقدامی جهادگونه برای فراهم کردن فضای سبز در تهران انجام داده است.


چمران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت باغات جنوبی کن در بزرگراه همت نیز توضیح داد: در سال‌های گذشته شورای شهر مصوبه‌ای را برای این بخش از باغات به تصویب رسانده بود که باغ مسکونی در این بخش در نظر گرفته شود، اما دیده شد این موضوع قابل کنترل نیست و همه باغ‌ها تخریب و در‌‌ نهایت به بخش‌های مسکونی تبدیل می‌شود.


500 میلیارد تومان برای تملک باغات کن در نظر گرفته شده است


چمران تصریح کرد: در‌‌نهایت، شورای شهر تصمیم گرفت که همه این باغات توسط شهرداری تهران خریداری شود و به همین منظور، سال گذشته اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای این بخش در نظر گرفته شد تا شهرداری از طریق تها‌تر و تملک، این باغات را دراختیار بگیرد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به آخرین وضعیت ساخت‌وساز در بخشی از باغات کن در جنوب بزرگراه همت اشاره کرد و گفت: طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته با شهردار منطقه ۵ و همچنین قوه قضائیه ساخت‌وساز در این منطقه ممنوع شده است؛ ضمن اینکه شهردار منطقه ۵ مکلف شده است زمینی را تهیه و به جای باغ اشاره شده، دراختیار تعاونی مسکن قرار دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته