دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 12:39

وزیر کشور:شر بزرگی را از کشور دفع کردیم/ ایران در حوزه امنیتی وضعیت قابل قبولی دارد

وزیر کشور عنوان کرد:با وجود سختی‌ها و اعمال نفوذهایی که در منطقه شده در شرایط مناسبی هستیم و در حوزه امنیتی وضعیت قابل قبولی داریم که امید است با یاری خداوند، هدایت کلان رهبری، رئیس‌جمهوری، همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و اطمینان مردم بتوان این شرایط را حفظ کرد.  
کد خبر : 108488

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت:بنده با رفتن آوایی، رئیس سابق ثبت احوال از نظر قلبی موافق نبودم و با رئیس‌جمهوری صحبت کردم و به ایشان گفتم نیروهای وزارت کشور همدل و همراه هستند و اجازه بدهید وظایف جاری و انتخابات پیش‌رو را با همکاری پیش ببریم،‌ اما نظر وی به نیروهای وزارت کشور بود.


وی با توجه به انتخاب علیرضا آوایی به عنوان رئیس سازمان ثبت احوال در دولت یازدهم گفت: زمانی که وی را به من معرفی کردند در جلسه اول متوجه شدم تفکرات آوایی همدل و همراه دولت تدبیر و امید و سیاست‌های انتخابی بنده بود؛ به همین دلیل آوایی را به عنوان رئیس سازمان ثبت‌احوال انتخاب کردیم که خوشبختانه در طی 14 ماه ریاست خود اقدامات ارزشمندی را در این سازمان انجام داد.


رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات بحث انتخابات بود که سازمان ثبت احوال جایگاه مهمی در این امر داشت. بنده تاکید داشتم بحث انتخابات کاملا باید با اطمینان انجام شود، به همین دلیل بارها نسبت به این مساله تذکر داده بودم و خوشبختانه انتخابات اخیر با کمترین اشکال برگزار شد.


وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: پس از انتخاب آوایی برای ادامه خدمت در نهاد ریاست جمهوری، دکتر درخشان‌نیا توسط وی به من معرفی شد. من در ابتدا ایشان را نمی‌شناختم، اما در جلسه اول متوجه شایستگی‌های‌شان شدم و وی را به عنوان رئیس سازمان ثبت احوال انتخاب کردم، البته باید بگویم بنده هیچ معاونی را براساس روابط انتخاب نکرده‌ام و مبنای انتخاب بنده شایسته‌سالاری و اعتماد بوده است.


وی با بیان اینکه موضوع سازمان ثبت احوال موضوع حاکمیتی و مهمی است، گفت: اما در جامعه ما در سطح عموم مردم این جایگاه به خوبی درک نمی‌شود، زیرا سازمان ثبت‌ احوال همانند اکسیژنی در هواست که اگر یک لحظه وجود نداشته باشد مردم دچار اشکال می‌شوند، اما کسی متوجه اهمیت و جایگاه آن نیست. اگر در شناسایی و احراز هویت تخلف و انحراف صورت بگیرد، با حجم عظیمی بزرگی از تخلفات و انحراف مواجه می‌شویم، بنابراین نیاز است تا جایگاه سازمان ثبت احوال را تقویت کنیم.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه رشد آینده، توزیع و ویژگی جمعیتی عنوان اصلی‌ترین محور برنامه‌ریزی در کشور است، اظهار کرد: این مساله مهم است تا آمارها، داده‌ها و یافته‌ها توسط سازمان ثبت‌احوال با تحلیل‌ و روح‌ بخشیدن به کالبد اعداد و فهم و درک و برداشت دقیق انجام شود و در اختیار مسئولان برای تصمیم‌گیری قرار بگیرد تا بتوانیم آینده‌ای روشن را برای کشور متصور سازیم.


وی افزود: این مهم است که سازمان ثبت‌احوال نسبت به وضعیت مهاجرت تراکم و ترکیب جمعیت در مناطق مختلف و تمام اطلاعات در خصوص جمعیت را به صورت منسجم و دقیق داشته باشد که امید است با تکنولوژی و کارشناسی‌ها این مساله با موفقیت تداوم داشته باشد.


وزیر کشور با بیان اینکه ما با حضور دکتر درخشان‌نیا به عنوان رئیس سازمان ثبت احوال نگرانی نداریم،گفت: تمام بخش‌های دولتی باید با یکدیگر و به صورت همدل همکاری داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه دست پیدا کنیم، اما اگر تمام ارگان‌های دولتی با یکدیگر همکاری نداشته باشند، نمی‌توان به اهداف نظام جمهوری اسلامی دست پیدا کرد.


وی افزود: من با شناختی که از دولت تدبیر و امید و رویکردهای رئیس‌جمهوری دارم، گواهی می‌دهم که رفتارها و عملکرد رئیس‌جمهوری صادقانه‌ است و هیچ موضوعی را آمیخته با موضوع و بحث‌های سیاسی نمی‌کند و نگاه پوپولیستی ندارد و در تلاش هستند تا حد امکان توقعات مردم را صادقانه برطرف کنند به همین دلیل است که می‌توانیم ادعا کنیم کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.


وزیر کشور با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه ایده‌آل راه طولانی را در پیش داریم گفت: راه پیش‌روی ما پرپیچ و خم است و مشکلات بسیاری داریم. البته اصلاحاتی نیز در این راه صورت گرفته اما مطلوب نیست. متاسفانه برخی افراد قضاوت‌هایی می‌کنند که با آرمان‌های انقلاب اسلامی متقارن نیست و باید به آنها گفت دولت تدبیر و امید شنیدار تمام نظرات و کارشناسی‌ها است اما باید گفت در مدت 3سال نمی‌توان تمام اصلاحات را انجام داد. وضع موجود با وجود سختی‌ها و اعمال نفوذهایی که شده در شرایط مناسبی است و در حوزه امنیتی وضعیت قابل قبولی داریم که امید است با یاری خداوند، هدایت کلان رهبری، رئیس‌جمهوری، همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و اطمینان مردم بتوان این شرایط را حفظ کرد.


وی افزود: نمی‌توان رعب و جنگی که در منطقه ایجاد شد را کتمان کرد، زیرا همه از این مساله آگاه هستند اما باید مواظب بود و هوشیارانه عمل کرد.


رحمانی‌فضلی درباره شرایط سیاست خارجی کشور گفت: در شرایطی هستیم که شر بزرگی را از ایران دفع کردیم. هر روز ایران تهدید و محاصره اقتصادی می‌شد؛ به گونه‌ای که نمی‌توانستیم نفت را صادر کنیم اما خوشبختانه توانستیم این شر را از سر ایران رفع کنیم و تحریم‌ها را برطرف سازیم و زمینه سرمایه‌گذاری را در کشور تشویق کنیم که خوشبختانه در حال‌حاضر همه نقش ایران را درمنطقه موثر می‌دانند و این به معنای آن نیست که ایران مداخله‌گر است بلکه نشان از قدرت نفوذ ایران را دارد که تمام اینها یقینا با برنامه‌ریزی، درایت، رصد مستمر و هدایت‌گری در سطح کلان کشور اتفاق افتاده است.


وی افزود: ما کارهای زیادی داریم و انجام داده‌ایم، اما با آنچه باید باشیم فاصله داریم، اما نباید قدرت‌مان را تحقیر کنیم زیرا کشور ما دارای قدرت است.


رحمانی‌فضلی درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: علی‌رغم شرایط بین‌الملل حاکم تا 9 ماه قبل در محاصره شدید اقتصادی بودیم. واقعا کشور منابع مالی را به سختی تامین می‌کرد و این تامین منابع هزینه‌هایی را نیز اضافه می‌کرد، اما الان وضعیت به گونه‌ای است که صادرات نفت از یک‌میلیون بشکه به 2.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.


وزیر کشور افزود: زمانی در بازار تهران کالا با ارز خارجی معامله می‌شد و قیمت دلار، سکه و طلا به ساعت تغییر می‌کرد و مردم اطمینانی نسبت به سرمایه‌گذاری در کشور نداشتند اما الان ارزش پول ثابت شده، قیمت ارز، طلا و تورم در کشور مدیریت شده است یعنی می‌توانیم بگوییم به ثبات نسبی رسیده‌ایم.


وی در ادامه تصریح کرد: رشد اقتصادی منفی بوده و در حال‌حاضر مثبت شده است و در حال‌ حرکت است، اما مطلوب نیست زیرا رهبری تاکید داشته‌اند که باید رشد اقتصادی به 8 درصد برسد و تا رسیدن به این نقطه فاصله داریم.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم اقتصادمان مردم‌محور باشد، باید به مردم امید بدهیم گفت: نباید شرایط را طوری توصیف کنیم که انگار هیچ اقدامی در کشور صورت نگرفته است، می‌توان ایرادهای کارشناسی نسبت به اقدامات انجام شده گرفت، اما نه به گونه‌ای که مردم ناامید شوند.


وی در ادامه درباره شرایط سیاست داخلی کشور گفت: ما واقعا شاهد نشاط، پویایی و حرکت خوبی در زمینه سیاست داخلی از جمله انتخابات بودیم. انتخاباتی که مردم آن را مدیریت می‌کنند.


وزیر کشور افزود: با تمام فراز و فرودهایی که در پیش رو داشتیم، سیاسیون خویشتنداری و تمام مسائل را به قانون ارجاع و مدارا کردند. در بسیاری از مواقع شاهد تهمت‌ها، تبلیغات سوء و غیره بودیم اما خوشبختانه سیاسیون کشور همه مسائل را به قانون ارجاع دادند که این نشان از درایت بسیار مردم و گروه سیاسی است.


رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنانش درباره شرایط اجتماعی کشور گفت: در مجلس قبل رئیس قوه‌ اجراییه با مقننه برای افشاگری خانوادگی ساختگی دعوا کردند که این مساله قلب مومنین را به شدت متاثر کرد و حاکمان کشور را درگیر مسائل دیگری کرد، اما در حال‌حاضر هیچ اختلافی در عرصه حاکمیت کشور وجود ندارد و تمام رؤسای قوای کشور با یکدیگر در همکاری هستند.


وی افزود: با تمام تنوعاتی که در کشور وجود دارد، تمام مردم با هم متحد هستند. البته در حوزه اجتماعی آسیب‌هایی وجود دارد که با همکاری‌های دولت و فرامین مقام معظم رهبری بر این مشکلات فائق خواهیم آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته