دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 12:45

ظهر امروز دیدار پوتین و اردوغان انجام می‌شود

منابع خبری از دیدار روسای‌جمهوری ترکیه و روسیه تا ساعتی دیگر خبر دادند.
کد خبر : 108480

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرنگار شبکه المیادین گزارش کرد که قرار است تا ساعتی دیگر دیدار دوجانبه میان رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین در شهر سن‌پترزبورگ روسیه انجام شود.


این دیدار، نخستین دیدار دو رئیس‌جمهوری بعد از بحران در روابط دو کشور پس از اقدام دو جنگنده ترکیه در ساقط کردن یک فروند جنگنده روسی در 24 نوامبر 2015 (3 آذر 1394) است.


به‌دنبال ادامه یافتن این بحران و وضع تحریم‌هایی همه‌جانبه از سوی مسکو علیه آنکارا، ترکیه مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شد و در نامه‌ای رسمی از رئیس‌جمهوری و مردم روسیه عذرخواهی کرد.


این عذرخواهی باعث شد تا روسیه بخشی از تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو کند. در ادامه، رابطه اردوغان و پوتین با رایزنی وزیران امور خارجه ترکیه و روسیه درباره چگونگی احیای روابط استراتزیک دو کشور دنبال می‌شد که در ترکیه کودتا رخ داد. کودتایی که باعث شد روسیه موضعی حمایت‌گرانه از دولت قانونی ترکیه در مقابل کودتاچیان داشته باشد. در نتیجه این تحولات، اخباری درباره دیدار رسمی روسای‌جمهوری دو کشور مطرح شد تا اینکه دو طرف به‌طور رسمی اعلام کردند که رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، 9 آگوست (19 مرداد) در شهر سن‌پترزبورگ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته