دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 11:59
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:

صدور کارت هوشمند ملی برای بیش از 7 میلیون ایرانی/ صدور شناسنامه رایانه‌ای، مرز 5 میلیون را رد کرد

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور عنوان کرد: از مهم‌ترین اقدامات این سازمان می‌توان به صدور کارت هوشمند ملی برای 7 میلیون و 678 هزار و 945 ایرانی و همچنین صدور بیش از 5 میلیون جلد شناسنامه رایانه‌ای اشاره کرد.
کد خبر : 108459

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدابراهیم طریقت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان ثبت احوال به بخشی از خدمات علیرضا آوایی، رئیس سابق این سازمان اشاره کرد و گفت: از خدمات ارزشمند 14 ماهه رئیس سابق سازمان ثبت‌احوال می‌توان به تقویت نظام ثبت وقایع و ثبت در مهلت‌های قانونی به نحوی که صرف ولادت و فوت در مهلت قانونی به ترتیب به 98درصد و 97.8 درصد ارتقا یافته است، اشاره کرد.


وی اصلاح دستورالعمل‌ها و رویه‌ها با رویکرد قانونمداری و رعایت حقوق شهروندی را دومین اقدام مهم رئیس سازمان ثبت احوال دانست و گفت: همچنین بهره‌برداری حداکثری از امکانات و ظرفیت سایر بخش‌ها در امور تصدیگری یکی دیگر از اقدامات وی بوده به نحوی که هم‌اکنون حدود 870 دفتر پیشخوان دولت و 377 دفتر پستی با این سازمان همکاری دارند. همچنین صدور حدود 5 میلیون و 400 هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای با هدف ارتقای امنیت اسناد و مدارک هویتی ایرانیان، اتخاذ تدابیر لازم جهت ارتقای امنیت در بهره‌برداری از سامانه‌ها صرفا با سنسور اثرانگشت و کارت هوشمند ملی از دیگر اقداماتی است که در دوره 14 ماهه اخیر انجام شده است.


سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: مشارکت فعال در برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از طریق تهیه و تامین بسته نرم‌افزاری جهت احراز هویت الکترونیکی کاندیداها و رای‌دهندگان، همچنین صدور کارت هوشمند ملی برای مجریان انتخابات برای استفاده از امضای دیجیتال کارت در تنظیم و ارسال صورتجلسه‌های مربوطه از دیگر اقدامات دوره اخیر سازمان ثبت‌احوال بوده است.


طریقت با بیان اینکه در این مدت برای 7 میلیون و 678 هزار و 945 نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است، گفت: با اتصال 22 دستگاه دولتی و غیردولتی دیگر به صورت برخط به پایگاه برای تبادل اطلاعات از دیگر اقدامات این دوره بوده است.


وی صدور 982 مورد مجوز دسترسی به سامانه کارت هوشمند ملی را از دیگر الزامات مهم سازمان ثبت احوال دانست و افزود: راه‌اندازی سرویس ارائه کارت هوشمند ملی در مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوه‌قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور نیز از مهم‌ترین اقدامات این سازمان بوده است.


طریقت ادامه داد: ارتباط برخط با قوه‌قضائیه و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق به منظور ثبت اطلاعات این دو واقعه به صورت برخط در لحظه نیز از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان بوده است.


سخنگوی سازمان ثبت احوال درج روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور را از دیگر اقدامات بسیار مهم سازمان ثبت احوال دانست و گفت: امسال در روز ملی جمعیت شاهد رونمایی از داشبورد مدیریت جمعیت (در این داشبورد ثبت وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق و ولادت و فوت به‌صورت نموداری برای مدیران اجرایی کشور به تصویر کشیده می‌شود تا در لحظه بتوانند این وقایع را رصد کنند) کشور بودیم.


طریقت در ادامه تصریح کرد: تدوین برنامه عملیاتی سه‌ساله اصلاح نظام اداری، مشارکت فعال در تدوین سند راهبردی وزارت کشور، اقدام در جهت اضطرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به عنوان دستگاه نمونه ملی و متمرکز کردن اعتبارات هزینه‌ای ادارات کل ثبت احوال با حوزه ستاد از دیگر اقدامات مهم این سازمان بوده است.


وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امیدواریم به یاری خداوند و حمایت‌های دولت تدبیر و امید و استمرار حمایت‌های ارزشمند وزیر کشور و معاونان وی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی، منویات رهبری، برنامه‌های دولت تدبیر و امید و خواسته‌های وزیر کشور در انجام ماموریت‌های سازمان ثبت احوال به ویژه در ارائه خدمات به مردم، در این سازمان حاکمیتی و مردمی با مدیریت دکتر درخشان‌نیا موفق باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته