دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 11:19
عضو هیات مدیره اتاق تعاون ایران تاکید کرد

تحریک صنعت ساختمان؛ الزام خروج از رکود کشور

عضو هیات مدیره اتاق تعاون ایران گفت: اکنون کشور در رکود به سر می‌برد و تحریک صنعت ساختمان یکی از الزامات خروج از این رکود است.
کد خبر : 108443

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمد کریمی در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان که از 22 تا 25 مرداد ماه برگزار می‌شود با بیان اینکه اتاق تعاون به عنوان یک تشکل غیردولتی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان اقدام می‌کند، افزود: نمایشگاه ساختمان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های برگزار شده در کشور است که با همکاری سازمان توسعه تجارت، سازمان امور نمایشگاهی بین المللی تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آغاز به کار خواهد کرد.


وی تصریح کرد: امسال 300 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و فضای نمایشگاهی اختصاص به این شرکت‌ها از 5 هزار مترمربع سال گذشته به 6 هزار و 500 متر مربع افزایش یافته است.


کریمی ادامه داد: از نوآوری و تکنولوژی‌های جدید و محصولات تولیدی با تکنولوژی روز از جمله تفاوت‌های نمایشگاه امسال با سال گذشته است.


وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه با حضور 800 شرکت و کارخانه تولید مصالح ساختمانی شروع به کار می‌کند، اضافه کرد: عایق نوین با تکیه بر فناوری نانو، مصالح پایه برای ایجاد ساختمان سبز در صرفه‌جویی انرژی و روش نوین برای مقابله با زلزله از جمله نوآوری‌هایی است که دانشمندان ایران در این نمایشگاه ارائه خواهند کرد.


مدیر امور نمایشگاهی اتاق تعاون عنوان کرد: 24 گروه کالایی و 100 رشته و صنف در نمایشگاه فعالیت می‌کنند. همچنین یکی از اقدامات این نمایشگاه طراحی اپلیکیشن موبایل است که شرکت‌کنندگان می توانند با دانلود این نرم افزار از روی سایت صنعت ساختمان آن را بر موبایل خود نصب و محصولات را مشاهده و به راحتی مکان‌یابی کنند.


وی تاکید کرد: 23 کشور شامل بلژیک، چین، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، آفریقای جنوبی، تایوان، روسیه، ترکیه، کانادا، سوئیس، سوئد، انگلیس، اتریش، دانمارک، ژاپن، هلند، فنلاند، نروژ و یک شرکت از آمریکا در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.


کریمی خاطر نشان کرد: در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان نمایشگاه‌های دیگری برگزار خواهد شد. از سوی دیگر، به منظور معرفی این نمایشگاه سه همایش با عنوان‌های اقتصاد مقاومتی و اهداف در صنعت ساختمان، توسعه و انبوه سازی با رویکرد مقاوم‌سازی و سبک‌سازی و در آخر مراسم معرفی کارآفرین نمونه در این صنعت برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته