دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 11:25
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس خبر داد

نصب 2 برج جدید پارازایلن در پتروشیمی بوعلی/ مذاکره با شرکت‌های ژاپنی و اروپایی برای کسب اصول ایمنی

برج پارازایلین پتروشیمی بوعلی که به دلیل آتش سوزی از مدار خارج شده بود، با دو برج جدید و تکنولوژی روز جایگزین می‌شود.
کد خبر : 108434

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، عادل نژادسلیم مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: تولید در پتروشیمی بوعلی از سرگرفته شده است و تنها برج پارازایلناین مجموعه امکان تولید ندارد که به جای یک برج 121 متری،‌دو برج 60 متری در این پتروشیمی نصب خواهد شد.


وی افزود: پیش‌بینی ما این است که ظرف یک سال آینده این برج‌ها نصب شده و به تولید بپردازند.


وی ادامه داد: برای تعمیر و راه‌اندازی بخش آسیب‌دیده ریسک نمی‌کنیم و تا یک سال آینده با استفاده از دانش و فناوری روز جهان این واحد به مدار تولید بازخواهد گشت.


نژادسلیم ادامه داد: واحد پارازایلن سودآور نیست اما برای تامین نیاز داخل اقدام به بازسازی کامل خواهیم کرد و این واحد را حفظ می‌کنیم.


وی با بیان اینکه ماهانه 50 تا 60 هزار تن پارازایلین مورد نیاز بوعلی سینا از پتروشیمی برزویه تامین می‌شود، گفت: واحد پارازایلین پتروشیمی بندر امام حدود دو سال است که تولید خود را متوقف کرده است.


مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تاکید بر اهمیت HSE اظهار کرد: با دو شرکت صاحب نام ژاپنی و اروپایی مکاتبه‌هایی انجام شده است تا این شرکت‌ها از نظر موارد ایمنی، بهداشت و محیط زیست دیدگاه‌های خود را به ما اعلام کنند.


لازم به ذکر است، آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا که از روز چهارشنبه (١٦ تیرماه) در برج پارازایلین این مجموعه آغاز شده بود، بامداد (١٩ تیرماه) به طور کامل مهار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته