دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 08:25

تداوم صدرنشینی پرسپولیس با گذر از باد صبا/ منصوریان و عبور از پیکان از راه جا مانده

چهارمین هفته رقابت‌های لیگ برتر روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود.
کد خبر : 108433

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌های این هفته استقلال در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پیکان می‌رود و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با صبای قم مسابقه می‌دهد. پس از بازی‌های این هفته رقابت‌های لیگ به خاطر بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی روسیه بیش از یک ماه تعطیل خواهد بود.


ماشین‌سازی _ تراکتورسازی


دومین دربی تبریز می‌تواند یکی از زیباترین بازی‌های هفته چهارم باشد. ماشین‌سازی که برخلاف انتظارات توانسته شروع خوبی در لیگ برتر داشته باشد و در 3 بازی اول خود که 2 تای آنها خارج از خانه بوده، 5 امتیاز گرفته است. رسول خطیبی به بازیکنان خود جسارت زیادی داده و آنها با ارائه یک بازی هجومی نشان داده‌اند که حریف سختی برای تمامی حریفان خود در رقابت‌های این فصل لیگ برتر هستند.


در سمت دیگر میدان تراکتورسازی که این تیم هم 5 امتیازی است در حالی این بازی را انجام خواهد داد که در 3 بازی گذشته با ارائه بازی‌های برتر خط دفاعی حریفان خود را به شدت آزار داده است. شاگردان امیرقلعه‌نویی به خوبی روی دروازه حریف خلق موقعیت می‌کنند و انتظار می‌رود که ماشین‌سازی برابر این تیم شانس زیادی برای پیروزی نداشته باشد. این بازی به احتمال فراوان در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شود که در 3 هفته گذشته به دلیل زیرکشت رفتن چمن ورزشگاه بازی در آن انجام نشده است.


صنعت‌نفت آبادان _ سپاهان


شاگردان نادر دست‌نشان با شکستی که هفته گذشته به استقلال تحمیل کردند، نشان دادند که قصد دارند در لیگ برتر بمانند و حتی جزو تیم‌های موفق لیگ باشند. آنها در این هفته در حالی با سپاهان دیدار می‌کنند که این تیم با حضور عبدالله ویسی نتایج بهتری گرفته و در 2 بازی گذشته 6 امتیاز کسب کرده تا باخت هفته اول به پدیده فراموش شود. سپاهان با 3 گلی که هفته کذشته به استقلال خوزستان قهرمان فصل پیش لیگ برتر زد، ثابت کرد این فصل اهداف زیادی دارد.


پیکان _ استقلال


علیرضا منصوریان ضعیف‌ترین شروع استقلال را در 50 سال گذشته داشته است و از 3 بازی اول فقط یک امتیاز گرفته است. او که با سودای قهرمان کردن استقلال به این تیم آمده است، حالا به دنبال آن است که اولین پیروزی‌اش را در هفته چهارم کسب کند. منصوریان انتقادات زیادی را متوجه خود ساخته و برای آنکه از زیر بار انتقادات خارج شود، به دنبال این است تا هر طور شده پیکان را شکست دهد. منصوریان برای آنکه هواداران استقلال را از دست ندهد قطعا با شیوه متفاوتی شاگردانش را به مصاف پیکان می‌فرستد.


در سمت دیگر زمین هم مجید جلالی نتوانسته با پیکان موفق عمل کند و از 3 بازی گذشته تنها 2 امتیاز گرفته است. آقا معلم برای آنکه به نخستین برد خود دست پیدا کند، باید دست به ترفند جدیدی بزند تا تیمش را از ته جدول بالا بکشد.تقابل آرش برهانی، علی حمودی و امیرحسین صادقی سه بازیکن سابق استقلال با علیرضا منصوریان هم در نوع خود قابل توجه است.


ذوب‌‌‌آهن _ گسترش فولاد


یک بحران عجیب غریب هفته گذشته در باشگاه ذوب‌‌‌آهن رخ داد و یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تیمش برابر فولادخوزستان ننشست. بازی که البته به اولین 3 امتیاز ذوبی‌ها در لیگ برتر منجر شد. گل‌محمدی که با تصمیم مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه ذوب‌‌‌آهن کارش به کمیته انضباطی باشگاه کشیده بود،‌ در جلسه این کمیته شرکت کرد و پس از آنکه دوباره میان سرمربی و مدیرعامل حاصل شد، گل‌محمدی به تمرینات ذوب‌آهن بازگشت. حال ذوبی‌ها که با پیروزی خارج از خانه مقابل فولاد به جدول رده‌بندی لیگ برتر بازگشته‌اند به دنبال این هستند تا با شکست شاگردان فراز کمالوند جایگاه مناسب‌تری در جدول پیدا کنند.


اما گسترشی‌ها که هفته گذشته با اشتباه کودکانه دروازه‌بان خود 3 امتیاز خانگی را تقدیم تیم پرسپولیس کردند، وضعیت مناسبی در جدول ندارند. آنها به رغم هزینه‌‌های گزافی که برای جذب بازیکنان جدید خود پرداخته‌اند در رده سیزدهم جدول قرار دارند. باید دید فراز کمالوند می‌تواند با شاگردانش در اصفهان اولین 3 امتیازش را بگیرد یا اینکه اتفاق دیگری رخ می‌دهد.


سایپا _ پدیده


شاگردان حسین فرکی هفته گذشته با پیروزی خارج از خانه مقابل سیاه‌جامگان اولین 3 امتیاز خود را دشت کردند و حالا برابر پدیده‌ای که برابر نفت تهران شکست سختی را خوردند، به دنبال این هستند تا در جدول شرایط بهتری را پیدا کنند. دو تیم 4 امتیازی هستند و تیم برنده شرایط مناسب‌تری را در جدول پیدا می‌کند. هر چند شرایط تیم سایپا مساعد‌تر به نظر می‌آید.


پرسپولیس _ صبای‌قم


این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد سرخ‌پوشان پایتخت کار آنچنان سختی را برابر شاگردان صمد مرفاوی پیش‌رو ندارند. پرسپولیس با 7 امتیاز صدرنشین لیگ است و در شرایط بسیار خوبی به ثمر می‌رود. شاگردان برانکو در حالی به مصاف صبای‌قم خواهند رفت که حریف در 3 بازی گذشته خود با تمامی حریفانش مساوی کرده و با 3 امتیاز در رده دوازدهم ایستاده است.پرسپولیس در این فصل برعکس فصل گذشته دروازه‌اش راحت باز نمی‌شود اما مهاجمانش همچنان بی‌دقت هستند. با این حال به نظر می‌آید آنها برابر صبا به هماهنگی بیشتری با خط هافبک خود برسند و گل‌های بیشتری به ثمر برسانند.


به طور حتم صمد مرفاوی در این بازی با ترکیبی کاملا دفاعی شاگردانش را به مصاف پرسپولیس می‌فرست تا بتواند در این بازی هم به حداقل امتیاز ممکن دست یابد. مرفاوی اگر به تک امتیاز این بازی حساس برسد آن وقت می‌تواند تیمش را به تیمی تبدیل کندکه در شانزدهمین دوره لیگ برتر بیشترین مساوی را کسب خواهد کرد.


استقلال خوزستان _ نفت‌تهران


آبی‌های خوزستان هفته پیش مقابل عبدالله ویسی سرمربی سابق خود تسلیم شدند و شکست سختی را پذیرفتند. آنها قطعا نمی‌‌خواهند اندوخته خوبی در 2 بازی ابتدایی لیگ جمع کردند دست نخورده باقی بماند و تلاش می‌کنند تا بر آن بیافزایند. شاگردان سیروس پورموسوی دوست ندارند قهرمان فصل گذشته لیگ برتر از جمع مدعیان خارج شود و برای شکست نفت‌تهران با تمام وجود تلاش خواهند کرد.


در سمت دیگر زمین مسابقه علی دایی با شاگردانش به دنبال بالا رفتن بیشتر در جدول هستند. آنها که به خوبی پدیده را گلباران کردند حالا از جدال در اهواز هم 3 امتیاز می‌خواهند.


سیاه‌جامگان _ فولاد خوزستان


آخرین دیدار هفته چهارم جدال بازندگان هفته سوم است. دو تیمی که در خانه 3 امتیاز به حریفان خود دادند. در این میان فولادی‌ها که هفته اول نیز در خانه نتیجه را واگذار کردند با یک امتیاز قعرنشین لیگ هستند و نمی‌خواهند با شکستی دیگر از حالا برای ماندن در لیگ برتر دچار مخاطره شوند. در آن سوی زمین نیز شاگردان فرهاد کاظمی که در رده دهم جدول هستند برای آنکه همچون دوره قبلی لیگ برتر برای ماندن در سطح اول مسابقات در هفته‌های پایانی با حریفان نجنگند، سعی خواهند کرد تا حداکثر امتیازات این دیدار خانگی را کسب کنند.


برنامه بازی‌ها و اسامی کامل داوران هفته چهارم لیگ برتر در ادامه آمده است:


پنجشنبه 21 مرداد 95
پیکان تهران – استقلال تهران – ورزشگاه شهدای شهر قدس ساعت 18:15
رضا کرمانشاهی – علیرضا ایلدروم –حسین طالقانی – علی صفایی – ناظر: محمدعلی فروغی


ذوب آهن اصفهان – گسترش فولاد تبریز – فولاد شهر اصفهان ساعت 20:15
اشکان خورشیدی – علی میرزابیگی – مهدی عالیقدر – روح الله شریفی – ناظر: حسین نجاتی


استقلال خوزستان – نفت تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 20:30
حسن اکرمی – آرمان اسعدی – یعقوب سخندان – امید سعیدفر – ناظر: خداداد افشاریان


ماشین‌سازی تبریز – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه و ساعت متعاقبأ اعلام خواهد شد
بیژن حیدری – سعید قاسمی – یعقوب حجتی – شاهین حاج بابایی – ناظر: محمود رفیعی


سایپا تهران – پدیده خراسان – ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت 20:20
پیام حیدری – فرزاد بهرامی – علی دودانگه – مهدی سیدعلی – ناظر: بهرام مهرپیما


صنعت نفت آبادان – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه تختی – ساعت 20:30
موعود بنیادیفر – محمد عطایی – علی اکبر نوری – یاسر همرنگ – ناظر: حسن کامرانی فر


پرسپولیس – صبای قم – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 20:30
محسن ترکی – بابک داوری – تورج عیوض محمدی – محمدرضا اکبریان – ناظر: زاهد بحرینی


جمعه 22 مرداد 95
سیاه‌جامگان مشهد – فولاد خوزستان – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 18:50
محمد ملکی – حسین رحیمی پور- محمدرضا مدیرروستا – رضا مهدوی – ناظر: علی خسروی




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته