دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 10:38
در گفت‌و‌گو با آنا؛

حسن تفتیان: تنها حریف من در المپیک ثانیه‌های ساعت است/ وقتی در اروپا می‌گفتم از ایران آمدم تعجب می‌کردند

سریع‌ترین دونده ایران گفت: در المپیک به من یک لاین 100 متر می دهند و هیچ کس هم قرار نیست مانع من شود بنابراین باید تنها کار خودم را انجام دهم و بهترین نتیجه را کسب کنم.
کد خبر : 108402

حسن تفتیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره شرایطش قبل از اعزام به ریو گفت: «‌در این مدتی که برای المپیک تمرین می‌کردم از دل و جان مایه گذاشتم و سختی های بسیار زیادی هم تحمل کردم. با شرایطی که کشور ما داشت و از نظر مالی در تنگنا بودیم اما تلاش کردم و تنها برای رسیدن به المپیک زحمت کشیدم.»


وی افزود: «‌از زمانی که دوومیدانی را شروع کردم آرزوی من این بود که در المپیک بدوم و هدفم هم این نیست که در المپیک تنها بدوم بلکه می خواهم شگفتی ساز شوم. دوست دارم در المپیک طوری مسابقه بدهم که رقبا،ایران را یک حریف جدی بدانند. همانطور که در مسابقات اروپایی که در این چند وقت اخیر شرکت کردم و تمام رقبایم می گفتند یک ایرانی در دو 100 متر شرکت کرده و نتیجه خوبی هم به دست آورده است. دوست دارم در المپیک هم طوری مسابقه بدهم که همه رقبایم باز هم بگویند یک ایرانی به میدان آمده‌است.»


سریع ترین دونده ایران در مورد پیش بینی‌اش از نتیجه المپیک اظهار کرد: «‌من تنها تلاش می کنم و نتیجه را پیش بینی نمی‌کنم. ما حتی نباید به مدال هم فکر کنیم چرا که حتی «اوسین بولت» سریع‌ترین دونده جهان هم از حالا فکر نمی‌کند که صد در صد مدال می‌گیرد. به هر حال قرار است ما در یک میدان سختی به نام المپیک شرکت کنیم و شرایط برای همه سخت است چرا که بهترین‌های جهان در این رقابت ها حضور دارند و همه برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش می کنند.»


وی در ادامه عنوان کرد: «‌یک روزی آروزی ما این بود که به فینال مسابقات المپیک برسیم اما حالا با نتایج خوبی که در این مدت اخیر به دست آوردیم انتظارات بالا رفته و همه به ما نگاه ویژه ای دارند. من از اینکه مردم پیگیر وضعیتم هستند و در هر مسابقه‌ای که به موفقیتی می‌رسم به من لطف می‌کنند انرژی مضاعف می‌گیرم. خوشبختانه امروز دوومیدانی برای مردم شناخته شده‌ است و حالا از ما انتظار کسب مدال دارند. من قول مدال نمی‌دهم اما مردم یقین داشته باشند همه تلاشم را برای کسب بهترین نتیجه می کنم.»


تفتیان در پاسخ به اینکه اهدای لوگوی سفیر یوزپلنگ ایران به این معنی است که او به جمع ورزشکار حرفه ای در 100 متر پیوسته، عنوان کرد: «من از سال 85 وارد دوومیدانی شدم و خدا را شکر در هر مسابقه ای که شرکت کرده‌ام جزو برترین‌ها بودم. در این مدت هم تمام تلاشم این است که به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شوم. در حال حاضر لوگویی که به من اهدا شد در سطح کشوری است و من تلاش می کنم که در سطح بین المللی هم این لوگو را دریافت کنم و امیدوارم که مسئولان هم از من حمایت کنند.»


سریع ترین دونده ایران در پاسخ به اینکه برای او مهم است که چه کسی در مرحله مقدماتی کنار او بدود، گفت: « دوست دارم بهترین های جهان در کنار من قرار بگیرند. تنها حریف من در المپیک ثانیه های ساعت است که به سرعت می گذرد. در المپیک به من یک لاین 100 متر دادند و هیچ کس قرار نیست مانع من شود بنابراین باید تنها کار خودم را انجام دهم و بهترین نتیجه را کسب کنم.»


وی همچنین به رقابتش با اوسین بولت در میدان المپیک اشاره کرد و گفت: «همانطور که گفتم تنها رقیب من ثانیه های ساعت است. اوسین بولت هم یکی از 50 دونده ای است که در 100 متر می دود. من امسال با او مسابقه دادم و توانستم در جایگاه سوم قرار بگیرم آن هم در شرایطی که به دلیل مشکلاتی که در ویزا داشتم دو ساعت به شروع مسابقات رسیدم. به طور حتم قرار گرفتن در کنار سریع ترین مرد جهان به من انگیزه مضاعف می دهد. دوست دارم با او رقابت کنم و خودم را نشان دهم. در مسابقات مجارستان مربی «آسافا پاول» از من پرسید که شما از کجا آمدید و زمانی که نام کشورم را گفتم او بسیار تعجب کرد و به من گفت عملکرد خوبی داشتم و می‌توانم پیشرفت کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته