دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 09:43

مظاهری: داوران در حذف روزبهانی تقصیری نداشتند/ تنها بوکسور ما به خوبی آماده المپیک نشده بود

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس گفت: به نظرم دوستانی که خواستند باخت احسان روزبهانی را ناداوری جلوه دهند، کمی بی‌انصافی کرده‌اند.
کد خبر : 108389

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، احسان روزبهانی در شرایطی در همان دور اول مسابقات بوکس المپیک ریو از جریان رقابت‌ها حذف شد که از او انتظار می‌رفت تا مراحل پایانی خود را بالا بکشد. البته این موضوعی بود که خود روزبهانی در مصاحبه‌های خود بیان کرده بود. او پس از باخت به حریف هلندی اعلام کرد که اسیر ناداوری شده است.


در این رابطه علی مظاهری که سابقه 12 سال حضور در تیم ملی بوکس را در کارنامه خود دارد به خبرنگار آنا،‌ گفت: «من عادت ندارم به مردم دروغ بگویم. دیروز هم نظرم را به صراحت مطرح کردم هر چند باعث شد بسیاری با من تماس بگیرند و گلایه کنند که چرا حرفی زدی که به ضرر احسان روزبهانی است. ببینید احسان در سطح المپیک بازی کرد و همه تلاشش را انجام داد تا پیروز شود اما اگر من بگویم که داوران علیه او نظر داده‌اند، عدالت را زیر پا گذاشتم و در حق المپیک و حریف هلندی‌اش ظلم کردم.»


وی ادامه داد: «روزبهانی در راند اول و دوم بازی را باخت و در راند سوم بهتر عمل کرد و برنده این راند بود اما در مجموع نتیجه را به حریف واگذار کرد. احسان در یک دقیقه اول راند اول بهتر عمل کرد اما در 2 دقیقه باقیمانده این بوکسور هلندی بود که بهتر کار کرد. روزبهانی مشت‌های زیادی به حریف آماده خود زد اما بیشتر ضربات او به در بسته خورد. این اتفاق در راند دوم هم افتاد و این حریف هلندی‌اش بود که بیشتر ضرباتش به ثمر نشست. اینجا وظیفه داوران است که رای نهایی خود را اعلام کنند تا بوکسور برنده مشخص شود. آنها هم که نمی‌توانند به یک دقیقه اول یک مبارزه 3 دقیقه‌ای امتیاز دهند. آنها کل زمان مسابقه را در نظر می گیرند و رای نهایی را صادر می‌کنند. به نظرم دوستانی که خواستند باخت احسان روزبهانی را ناداوری جلوه دهند، کمی بی‌انصافی کرده‌اند.»


کارشناس بوکس کشورمان با بیان این نکته که به نظرم تدارک غلط باعث شد تا روزبهانی خیلی زود از ریو به ایران بازگردد،‌ اظهار داشت: «احسان سهمیه المپیک خود را از مسابقات نیمه‌حرفه‌ای گرفت و بعد از آن هم طبق برنامه‌ریزی که کرده بود، تصمیم گرفت به تنهایی تمرین کند. در حالی که می‌توانست چند بوکسور ملی‌پوشی که در اوزان نزدیک به وی کار می‌کردند را حریف تمرینی قرار دهد. روزبهانی در تورنمنت‌های مختلفی که از زمان کسب سهمیه‌اش تا شروع المپیک فرصت حضور در آنها را داشت، شرکت نکرد. قطعا وقتی کمتر در جریان مسابقه قرار بگیری، میزان آمادگی‌ات کمتر می‌شود و در مبارزه نمی‌توانی آن بازی را انجام دهی که انتظارش را داشته‌ای. البته نمی‌دانم این خواسته خود احسان بوده یا اینکه فدراسیون و کمیته ملی المپیک شرایط را برای این ملی‌پوش بوکس کشورمان مهیا نکرده‌اند.»


او خاطرنشان کرد: «احسان روزبهانی در ماه‌های اخیر مصاحبه‌های زیادی کرده بود که این موضوع باعث شده توقع از او بالا برود. احسان حرف از حضور در فینال رقابت‌های المپیک به میان آورده بود. بالاخره کسی که چنین تصوری از میزان آمادگی‌اش دارد، به احتمال فراوان شناخت کافی از رقیبانش نداشته است. بالاخره تمامی بوکسورها تمرینات و مسابقات خوبی را تا زمان شروع المپیک پشت‌سر گذاشته‌اند و آنها هم برای پیروز شدن وارد راند مبارزه می‌شوند. به طور مثال همین حریف هلندی روزبهانی که او را شکست داد،‌ سهمیه خود را از مسابقات اروپایی کسب کرده بود و مشخص بود که کاملا روزبهانی را آنالیز کرده است چرا که کاملا با برنامه مبارزه می‌کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته