دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 09:48

پیام اعراب به ترکی فیصل در زمین ورزش/ ورزشکاران عرب، اسرائیل را ضربه فنی کردند

در حالی که سیاستمداران سعودی در تلاش هستند مناسبات ریاض و تل آویو را ترمیم کنند، ورزشکاران این کشور، راه دیگری را پیش گرفته‌اند.
کد خبر : 108384

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه رای‌الیوم در گزارشی نوشت: ««گرچه تاکنون کاروان‌های ورزشی کشورهای عربی نتوانسته‌اند مدالی کسب کنند، از منظر حدود یک میلیارد و نیم مسلمان و عرب، توانستند در رقابت‌های المپیک ریو مدال‌های مهم‌تری همچون کرامت و پایبندی به ارزش‌های عربی و اسلامی را کسب کنند.»


این روزنامه می‌نویسد:‌ «در روزهای نخست المپیک ریو به‌سر می‌بریم و هنوز به روزهای حساس و نفسگیر المپیک نرسیده‌ایم که اخباری بی‌سابقه از موفقیت ورزشکاران عرب در عرصه رقابت‌های انسانی به گوش می‌رسد. نخست، کاروان ورزشی لبنان به ارزش‌های والای اسلامی رنگ و بوی دیگری بخشید و در کمال استقلال، از نشستن در کنار هیأت ورزشی اسرائیل اعزامی به المپیک ریو در یک اتوبوس خودداری کرد. حتی طبق گزارش منابع اسرائیلی، رئیس کاروان ورزشی لبنان برای جلوگیری از ورود اسرائیلی‌ها به اتوبوس، با جسم سنگینی در اتوبوس را بست. موضوع عجیبی رخ نداده است؛ در واقع، مردم لبنان با تنوع مذاهب و ادیان، همه از مقاومت حمایت می‌کنند و اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند.»


رای‌الیوم می‌افزاید: «مدال شرافت و کرامت دوم را جود فهمی، ورزشکار زن محجبه عربستانی در رشته جودو بر گردن خود آویخت، آنجا که از رقابت با ورزشکار اسرائیلی انصراف داد.»


این روزنامه فرامنطقه‌ای نوشت: «با توجه به این اوضاع باید از ترکی فیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان و نماینده عربستان در پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل پرسید با چه رویی به دیدار انور عشقی، ژنرال اسرائیلی رفت و دم از عادی‌سازی روابط زد؟ در حالی که مشاهده می‌کنیم در زمین ورزش ورزشکاران عرب ثابت کردند تمایلی به مبارزه با اسرائیلی‌ها ندارند. پیام ورزشکاران به مقام‌های سعودی و اسرائیلی چیست؟»


رای‌الیوم در ادامه با بیان توجیه سعودی‌ها نسبت به این موضوع نوشت: «البته سعودی‌ها برای اینکه خشم اسرائیل از این اقدام برافروخته نشود، در بیانیه‌ای اعلام کردند که فهمی به‌دلیل مصدومیت از رقابت با ورزشکار اسرائیلی خودداری کرد، ولی همه ما می‌دانیم که ملت سعودی حامی حقوق مسلم اعراب و مسلمانان ساکن فلسطین هستند و همچنین مخالفت عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل. طبعا، بعید نیست با چنین نگرشی، ببینیم که ورزشکاران سعودی با قدرت از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی‌ کنار بکشند.»


رای‌الیوم نوشت: «در میان همه ورزشکاران عرب و مسلمان میثاق‌نامه کرامت نانوشته‌ای وجود دارد که از رقابت با ورزشکاران اسرائیل خودداری می‌کنند چرا که اسرائیل را رژیمی نژادپرست، متجاوز به خاک اعراب و دشمن خود می‌دانند و این اعتقاد را دارند که رقابت با آن‌ها به معنای به رسمیت شناختنشان است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته