دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

صناعی‌ها: درباره مردی که می‌خواهد میان ایران و آمریکا صلح ایجاد کند، مستند می‌سازم/ جوایز جشنواره‌ها بر اساس شایستگی فیلم‌ها نیست

کارگردان فیلم «احتمال باران اسیدی» گفت: «تعداد فیلم‌های ساخته شده توسط یک کارگردان ملاک عملکرد او نیست، بلکه مورد توجه قرارگرفتن آثار یک کارگردان برتری او را نشان می‌دهد.»
کد خبر : 108296

بهتاش صناعی‌ها کارگردان فیلم «احتمال باران اسیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد فیلم جدیدش گفت: «در حال حاضر به اتفاق مریم مقدمی مشغول ساخت یک فیلم بلند مستند هستیم که در مرحله تدوین قرار دارد. در مورد داستان نمی‌توانم توضیح دهم؛ فقط این نکته را می‌توانم بگویم که این فیلم در موردی مردی است که می‌خواهد میان ایران و آمریکا صلح ایجاد کند.»


وی افزود: «تمام سعی من بر این است که این فیلم را برای جشنواره مستند ارسال کنم تا در این جشنواره حضور داشته باشد. بسیار علاقه‌مندم که فیلم برای اولین بار در جشنواره مستند به نمایش در بیاید.»


کارگردان «احتمال باران اسیدی» بیان کرد: «بعد از اتمام تدوین این فیلم مستند، مشغول تکمیل فیلمنامه یک فیلم داستانی خواهیم شد که در نظر دارم برای چند وقت آینده ساخت آن را آغاز کنم، اما این فیلم قطعا به جشنواره فجر نخواهد رسید به دلیل اینکه می‌خواهم در فصل زمستان کلید بزنم.»


وی اظهار کرد: «فعالیت من در فیلم‌سازی برای کسب جایزه در جشنواره‌ها نبوده و بیشتر سعی بر این دارم که مخاطبانی که فیلم را می‌بینند راضی از سالن خارج شوند. جشنواره‌ها چه داخلی و چه خارجی سیاست‌های خودشان را دارند و جایزه آنها بر اساس شایستگی فیلم‌ها نیست. اگر فیلمسازی بخواهد فقط برای کسب جایزه فیلم بسازد، قطعا با مشکل روبه‌رو خواهد شد و نمی‌تواند دیگر به درستی فعالیت کند.»


صناعی‌ها با بیان اینکه وظیفه هر فیلمساز ساخت فیلم خوب است نه ساخت فیلم برای حضور در جشنواره‌ها یا کسب جایزه، گفت: «به دلیل همین توقعی که ایجاد شده است با وسواس بیشتری به سراغ فیلمنامه و ساخت فیلم خواهم رفت. قصد دارم با فیلمنامه قابل قبول و مطمئنی شروع به ساخت فیلم کنم.»


وی ادامه داد: «لزوما نباید فیلمی که ساخته می‌شود بهتر از «احتمال باران اسیدی» باشد، اما می‌خواهم تمام تلاشم را انجام دهم که هر فیلمم نسبت به فیلم قبلی بهتر باشد و هر فیلمی بتواند استعداد جدیدی را در خود فیلمساز شکوفا کند.»


این کارگردان اظهار کرد: «اگر فیلمساز بخواهد پیشرفت داشته باشد و یا اینکه در جا بزند، قطعا توانایی‌ها و کارنامه خود را زیر سوال برده است. هر فیلم باید بخشی از ذهن و قابلیت فیلمساز رابه نمایش بگذارد و تمام تلاش من در فیلمسازی این خواهد بود که این اتفاق رخ دهد.»


وی افزود: «اگر فیلمسازی 10 فیلم بسازد و یکی از آنها خوب باشد، نمی‌توان او را فیلمساز خوبی نامید، فیلمسازی می‌تواند جایگاهی در میان مخاطبان داشته باشد که لااقل نیمی از فیلم‌هایش خوب باشد.»


وی تاکید کرد: «تعداد فیلم برایم مهم نیست و قصد دارم فیلم‌هایی که می‌سازم خوب باشند. حتی اگر 5 سال یک بار فیلم بسازم، تمام توانم را خواهم گذاشت که فیلم خوبی باشد.»


گفت‌وگو از احمدرضا معراجی


انتهای پیام/

برچسب ها: احمدرضا معراجی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب