دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 15:17
نماینده پارلمان عراق:

موصل تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آزاد می‌شود

نماینده پارلمان عراق در استان نینوا معتقد است که شهر موصل با هدف استفاده تبلیغاتی از آن، تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آزاد می‌شود.
کد خبر : 108249

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از سومریه‌نیوز، نایف شمری روز گذشته (یکشنبه) گفت: «متاسفانه آزادی موصل تبدیل به هدفی تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است. انتخاباتی که قرار است در ژانویه 2017 (دی) رئیس‌جمهوری ایالات متحده را به جهان معرفی کند.»


وی افزود: «در این مدت ارتش عراق، نیروهای هم‌پیمان و اهالی شهر نقش مهمی در آزاد سازی موصل خواهند داشت.»


گزارش‌ها از موصل حاکی از این است که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی با بیش از 20 موشک ساختمان دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه موصل را بمباران کردند که در نتیجه این حمله، ساختمان با خاک یکسان شد.


قبل از منهدم شدن این دانشکده، ائتلاف بین‌المللی ساختمان‌های دیگری در موصل را از جمله کارخانه سیمان‌سازی و دانشکده علوم را بمباران کرده بود.


این حملات درحالی انجام شد که نیروهای عراقی در حال پیشروی در جنوب موصل هستند. آن‌ها روستای رماح و پروژه آبی در نزدیکی تقاطع قیاره در جنوب موصل را از داعش پس گرفتند.


نیروهای عراقی اکنون مشغول عملیات بازپس‌گیری مناطق اطراف موصل هستند و قصد دارند تا قبل از پایان سال جاری میلادی حمله به موصل را آغاز و این شهر را آزاد کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته