دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 10:01

حمایت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب از توافق هسته‌ای در لوزان

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در بیانیه‌ای با حمایت از توافق لوزان، تاکید کردند: تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و توان دیپلماسی خود در مذاکرات فشرده لوزان، 14 فروردین 1394را در اذهان عمومی به عنوان روز ملی ایرانیان ثبت کردند.
کد خبر : 10824

به گزارش خبرنگار آنا، متن کامل این بیانیه بدین شرح است: خلق حماسه سیاسی 24 خرداد و حضور پرشور مردم منجر به استقرار دولت تدبیر و امید شد و هدف غایی خود را اعتدال نامید که این امر جان تازه‌ای به دستگاه دیپلماسی ایران بخشید و امید آگاهانه‌ای نیز به فضای جامعه جاری ساخت.


رأی مردم ایران به دکتر روحانی و برنامه‌های تحول‌طلبانه‌اش در هر دو عرصه‌ سیاست خارجی و داخلی فرصتی استثنایی و شاید تکرار نشدنی برای ایران، غرب و همه‌ قدرت‌های منطقه‌ای فراهم آورد تا با سیاست خارجی و گفتگوی مقتدرانه مبتنی بر مصلحت، حکمت و عزت در عملکرد دستگاه دیپلماسی شاهد نمایش نرمش قهرمانانه مدنظر رهبر معظم انقلاب در عمل باشیم.








بدون شک دستاوردهای قطعی این توافق به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است

توافق بزرگ در مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 و رسیدن به نقطه‌ای از تعامل سازنده با حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران یا بهتر بگوییم «حفظ حق غنی‌سازی» پس از ده سال بیانگر این واقعیت است که دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی با رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری، حمایت ملت شریف ایران اسلامی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، توان دیپلماسی خود را در مذاکرات فشرده لوزان با حضور مذاکره‌‌کنندگان مقتدر و تاثیرگذاری همچون دکتر ظریف و هیات همراه، نباید این نکته را از ذهن فراموش کنیم که این توافق حاصل درایت و مشورت با مسئولان عالی رتبه نظام است که14 فروردین 1394 را در اذهان عمومی ملت ایران تا سالیان سال باقی خواهد ماند و تداعی فصل جدیدی در سیاست خارجی و بهتر است بگوییم روز ملی ایرانیان لقب خواهد گرفت.


حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نمونه‌ای از این مدعا است، زمانی که ایشان فرمودند: <<هیچکس نباید مجموعه مذاکره‌ کنندگان ما را سازشکار بداند، اینها بچه‌های خود ما و بچه‌های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچکس نباید مأموری را که مشغول کاری است تضعیف کند>>


بدون شک دستاوردهای قطعی این توافق به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه، فشارهای غیرقانونی و غیرمنطقی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است.


در پایان ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب ضمن عرض تبریک این موفقیت بزرگ به حضور مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و ملت شریف ایران، از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران بویژه دکتر ظریف کمال تشکر و قدردانی را داریم. امید است با همدلی و همزبانی دولت و ملّت شاهد پیروزی های پی در پی در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در کشور عزیزمان باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: توافق هسته ای
ارسال نظر
قالیشویی ادیب