دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 13:09

وزیر کشور: نگاه حاکم در خراسان درباره کنسرت‌ها، نگاه حکومت نیست/ هرچه آیت‌الله آملی لاریجانی حکم کند در چارچوب قانون اجرا می‌کنیم

وزیر کشور از نامه‌ خود به رئیس قوه‌قضائیه درباره لغو کنسرت‌های استان خراسان خبر داد و گفت: باید برای برگزاری کنسرت‌ها در کشور به یک وحدت رویه برسیم.
کد خبر : 108202

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور پیش از ظهر امروز در نشست خود با خبرنگاران درباره لغو کنسرت‌های اخیر استان خراسان رضوی اظهار کرد:‌ لغو کنسرت در استان خراسان زیاد است و در آنجا تفسیر خاصی نسبت به این موضوع وجود دارد اما این نگاه حکومتی نیست.


وی افزود: در این‌باره دیروز به رئیس قوه‌قضائیه نامه نوشتم، تقاضا کردم با توجه به راه‌های قانونی تعیین‌تکلیف کنید که این فردی که در سبزوار نمی‌تواند کنسرت برگزار کند چگونه است که در شهرهای دیگر کنسرت برگزار می‌کند.


وزیر کشور تصریح کرد: مرجع صدور مجوزها وزارت ارشاد است و انتظامات مراسم‌ها را نیز نیروی انتظامی برعهده دارد، اما اینکه دخالت‌هایی صورت بگیرد در این بین مناسب نیست.


رحمانی‌فضلی ادامه داد: مسئول امنیت کشور وزیر کشور است و در استان‌ها نیز استاندار و در شهرستان‌ها نیز فرماندار و شورای تأمین وجود دارد. اگر قوه‌قضائیه تشخیص می‌دهد که برنامه‌ای موجب برهم خوردن نظم عمومی می‌شود،‌ یک خط برای فرماندار می‌نویسد تا شورای تأمین با حضور اعضای خود که از سپاه پاسداران و سایر نهادها هستند تشکیل جلسه بدهد و درباره آن تصمیم بگیرد.


وزیر کشور تأکید کرد: درباره این مسأله باید در کشور چارچوب تعیین کنیم و در کل کشور به یک وحدت رویه برسیم.


وی افزود: من حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی را از قبل‌ می‌شناسم. ایشان نگاهی واقع‌بین دارند و هرچه ایشان حکم کند در چارچوب قانون اجرا می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته