دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 13:29

تاکید بر توسعه صنعت پتروشیمی همگام با نهادینه شدن اصول ایمنی

پیشرفت و توسعه صنعت پتروشمی بدون در نظر گرفتن اصول و دستورالعمل های HSE ممکن نخواهد بود.
کد خبر : 108190

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از نیپنا، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه هم اندیشی بررسی دلایل وقوع حوادث اخیر در صنعت پتروشیمی که با حضور مدیران عامل هلدینگ ها و نیز مجتمع های تولیدی برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید زیر ساخت های لازم در تمام بخش ها را تحکیم بخشیم و در این مسیر رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.


مرضیه شاهدایی با تاکید بر اینکه جلسات کمیته های راهبردی باید بطور مستمر توسط شرکت های تولید یبرگزار شود، افزود: مدیران عالی هلدینگ ها و شرکت ها نیز اصول و دستورالعمل های مرتبط با HSE را تبیین و به زیر مجموعه های خود به طور رسمی ابلاغ کنند.


وی ادامه داد: باید سر و سامان دادن به وضعیت و نحوه فعالیت واحد های اچ. اس.ای توسط مجتمع های تولیدی با هدف ایمنی پایدار برنامه ریزی و اجرا شود تا شاهد حوادث احتمالی نباشیم.


معاون وزیر نفت با بیان این که در مرحله نخست در کوتاه مدت باید اقدام به برنامه ریزی کرد، گفت: با همکاری مشاورهای صاحب نام برنامه ریزی های بلند مدت باید به مرحله اجرا در آید و می توان با پیاده سازی نظامPSM برخی از چالش های موجود را مرتفع کرد.


شاهدایی تصریح کرد: تمام طرح ها و مجتمع های فعال در صنعت پتروشیمی ایران ملزم به رعایت اصول اچ.اس .ای بطور کامل هستند و متخلفان بر اساس قوانین موجود با برخوردهای قانونی مواجه خواهند شد، بنابراین رعایت دستورالعمل ها و قانون های ابلاغی می تواند ضامن توسعه صنعت باشد.


وی به کمیته بحران در ماهشهر و عسلویه اشاره کرد و گفت: این کمیته ها نقش مهم و تاثیر گذار در موقع بحران دارند و در دیگر مناطق نیز که صنعت در آنها حضور فعالی دارد مانند شیراز، اصفهان، کرمانشاه باید کمیته های بحران همواره از آمادگی های لازم برخوردار باشند.


در پایان این جلسه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مدیران عامل هلدینگ ها و مجتمع های تولیدی صنعت پتروشیمی خواست اصول HSE را در بالاترین سطح ممکن رعایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته