دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 11:58
نشست خبری رئیس کل سازمان نظام پزشکی: (1)

تعطیلات تابستانی فرانسه عامل تأخیر در ارسال پرونده کیارستمی/ پرونده کیارستمی شاکی خصوصی ندارد

رئیس کل نظام پزشکی کشور تعطیلات تابستانی فرانسه را عامل تاخیر در ارسال پرونده کیارستمی به کشور دانست و گفت: این پرونده شاکی خصوصی ندارد و تا زمانی که مستندات پرونده کیارستمی به صورت کامل در دست نباشد نمی‌توان دراین مورد اظهار نظر کرد.
کد خبر : 108165

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده مرحوم کیارستمی اظهار کرد: به منظور بررسی زوایای مختلف این پرونده چندین کارگروه تخصصی در رشته‌های مختلف تشکیل شده اما هنوز نتیجه نهایی برخی از این کارگروه‌ها و کمیسیون بدست ما نرسیده است. البته به منظور رسیدگی بهتر به پرونده نامه‌ای به صورت رسمی به نظام پزشکی فرانسه ارسال کردیم و نه تنها پرونده پزشکی و اوراق بالینی مرحوم کیارستمی را درخواست کردیم بلکه از آنان خواستیم به عنوان ناظر در مورد این پرونده نظر فنی و تحلیلی خود را هم به ما ارائه دهند.


وی افزود: اطلاع پزشکی از پرونده کیارستمی در فرانسه برای بررسی پرونده بسیار ذی قیمت است و ما منتظر نتیجه درخواست خود از فرانسه هستیم و با توجه به اینکه نامه ما از طریق سفیر ایران در فرانسه به دست مسئولان فرانسه رسیده است اما هنوز هیچ پاسخی از فرانسه دریافت نکرده‌ایم البته به گفته سفیر ایران در حال حاضر به علت تعطیلات تابستانی در فرانسه، این پرونده با تأخیر ارسال می‌شود.


رئیس کل نظام پزشکی ادامه داد: این پرونده بر اساس ماده 30 سازمان نظام پزشکی و درخواست مستقیم وزیر بهداشت مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت. البته رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی هیچ تفاوتی با رسیدگی به سایر پرونده‌ها ندارد و روند قانونی خود را طی می‌کند. البته هنوز از طرف خانواده کیارستمی به طور رسمی هیچ شکایتی مبنی‌ بر خطای پزشکی در سازمان نظام پزشکی به ثبت نرسیده است و شاکی خصوصی ندارد اما پرونده در مرحله رسیدگی در دادسرا است.


زالی یادآور شد: سازمان نظام پزشکی به عنوان یک مرجع رسمی در حال پیگیری پرونده مرحوم کیارستمی است و این پرونده در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی و پیگیری قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان، پرونده به صورت مرحله به مرحله رسیدگی می‌شود و تا زمانی که ابهام در بخشی از پرونده مرتفع نشود رسیدگی به مراحل بعدی پرونده آغاز نمی‌شود.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مورد آمار بروز خطاهای پزشکی و درمانی در کشور تصریح کرد: تا زمانی که بررسی‌های میدانی و کار تحلیلی صورت نگیرد نمی‌توان نسبت به این موضوع اظهار نظر کرد بر همین اساس بررسی‌های میدانی در سراسر کشور در مورد بروز خطاهای پزشکی آغاز شده است و تا پایان سال آمار تحلیلی در این مورد ارائه می‌شود. البته باید در نظر داشته باشیم که اعلام آمار خطاهای پزشکی تنها مربوط به سازمان نظام پزشکی نیست بلکه پزشکی قانونی و دادسرای پزشکی نیز آمارهای خود را اعلام می‌کنند.


زالی یادآور شد: تا زمانی که مستندات پرونده کیارستمی به صورت کامل در دست نباشد نمی‌توان دراین مورد اظهار نظر کرد بر همین اساس باید منتظر ارائه پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی از سوی نظام پزشکی فرانسه باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته