دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 12:20
در گفت‌وگو با آنا؛

بهروز عطایی: تیم ملی تحت تاثیر جو المپیک قرار گرفت/ الان موقع مطرح کردن بحث‌های حاشیه‌ای نیست

کارشناس والیبال ایران گفت: اگر بتوانیم در این گروه از سد کوبا و مصر بگذریم و آنها هم نتوانند تیم‌های دیگر این گروه را شکست دهند می‌توانیم به دور بعد مسابقات صعود کنیم.
کد خبر : 108163

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خودش در مسابقات المپیک برابر تیم آرژانتین قرار گرفت و در سه ست مغلوب شاگردان ولاسکو شد. بازیکنان تیم ملی که در یک ماه گذشته در رقابت‌های لیگ جهانی دو بار از سد تیم آرژانتین گذشتند در این دیدار تحت تاثیر جو مسابقات المپیک قرار گرفتند و نتوانستند بازی همیشگی خودشان را به نمایش بگذارند و المپیک را با باخت آغاز کردند.


بهروز عطایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بازی اول تیم ملی مقابل آرژانتین و شکست والیبالیست‌های ایران گفت: «تیم ملی اولین بازی خودش را در طول تاریخ در المپیک مقابل آرژانتین انجام می‌داد و همین مساله بار روانی زیادی روی ملی پوشان ایجاد کرد. آرژانتینی‌ها سابقه حضور در چندین دوره المپیک را داشتند و خیلی راحت خودشان را بر جو مسابقات حاکم کردند اما تیم ما در بازی اول تحت تاثیر جو مسابقات قرار گرفت.»


وی ادامه داد: «در این بازی، بازیکنان نتوانستند نمایش همیشگی خودشان را نشان دهند و کاملا مشخص بود که عدم تجربه حضور در میدان المپیک آنها را غافلگیر کرد و تیمی را که در یک ماه گذشته دوبار شکست داده بودند، نتوانستند در بازی اول در میدان المپیک برابرشان شکست خوردیم.»


عطایی در رابطه با شانس صعود تیم ملی از گروه خودش به دور بعد رقابت‌های المپیک افزود: «صعود به مرحله بعد نمی‌تواند کار سختی برای ملی‌پوشان باشد. ما اگر بتوانیم در این گروه از سد کوبا و مصر بگذریم و آنها هم نتوانند تیم‌های دیگر این گروه را شکست دهند می‌توانیم به دور بعد مسابقات صعود کنیم.»


کارشناس والیبال در مورد بازی بعدی تیم ملی والیبال مقابل لهستان بیان کرد: «لهستان تیم پرقدرتی است که هم سابقه کسب عنوان در المپیک را دارد و هم چندین دوره قهرمان جهان شد. قطعا آنها با برنامه‌ریزی خاصی وارد مسابقات شده‌اند و هدفشان قرار گرفتن در بین 3 تیم برتر المپیک است، اما ما در سال‌های اخیر چند بار با لهستان بازی کردیم و کاملا به سیستم بازی آنها آشنایی داریم. مهمترین مساله در بازی مقابل لهستان این است که بازیکنان از جو مسابقات المپیک خارج شوند و بتوانند بازی اصلی خودشان را به نمایش بگذارند.»


وی در خصوص گلایه‌های لوزانو به نبود آنالیزور برای تیم ملی افزود: «آنالیزور می تواند نقش مهمی در پیشرفت یک تیم داشته باشد اما این مسائل باید قبل از مسابقات مطرح می‌شد. الان تیم در داخل مسابقات است و هر بحث حاشیه‌ای می‌تواند به تیم لطمه بزند. به نظر من فعلا نباید به حاشیه‌ها پرداخت و باید تمرکز خودمان را روی مسائل فنی بازی‌ها بگذاریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته