رونمایی از 140 کتاب جدیدالتالیف توسط معاون اول رئیسجمهوری/ افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از دولت
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علیاصغر فانی در سیوسومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش کشور اظهار کرد: نظام جدید وزارت آموزش و پرورش کشور به پایه دهم رسیده است و ما سال تحصیلی 95-96 را تا پایه دهم آغاز میکنیم و اصلاحاتی نیز در پایه ششم خواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش از رونمایی 140 عنوان کتاب جدید التالیف خبر داد و گفت: این کتابها توسط معاون اول رئیسجمهوری رونمایی خواهند شد.
وی افزود: در متوسطه دوم دوره جدیدی را پیشبینی کردیم که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است و کتابهایی از جمله انسان و محیطزیست، تفکر و سواد رسانهای، کارآفرینی و کارگاه تولید و انسان و سلامت به موجب سند ملی به برنامه درسی افزوده شد که امید است وزارت آموزش و پرورش با آموزش این دروس بتواند با نیازهای اجتماعی، فرهنگی و انسانی آشناتر شود.
فانی عنوان کرد: در اینجا لازم میدانم از دولت یازدهم سپاسگزاری کنم که در اجرای برنامه رتبهبندی معلمان، افزایش سهم بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه دولت سهم بسیاری را داشته است.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بودجه وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم از 16/8 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 30/5 هزار میلیارد تومان در سال 94 رسیده است، یعنی بیش از 82درصد بودجه ظرف 3 سال افزایش پیدا کرده که در تاریخ وزارت آموزش و پرورش بیسابقه بوده است و این مساله نشان از توجه دولت یازدهم به وزارت آموزش و پرورش است. همچنین سهم بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه دولت از 12/2 به 14/2 افزایش یافته، یعنی طی 2 سال 2/7 درصد سهم بودجه آموزش و پرورش افزایش داشته است که این نشاندهنده این است که دولت به بخش تعلیم و تربیت توجه خاصی داشته و علیرغم تمام مشکلات مالی، کمکهای ویژهای به آموزش و پرورش داشته است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: سند تحول بنیادین مبنای برنامه ششم توسعه است که در هیات دولت اجرای متوازن این سند در طول برنامه ششم مصوب شده که لازمه اجرای متوازن این سند مشارکت همه دستگاهها است و لذا پیشنهادی از سوی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار است که در آن پیشنهاد ما متقاضی تشکیل ستاد هماهنگی و پشتیبانی در اجرای سند هستیم که همه دستگاهها در اجرای این سند مشارکت داشته باشند تا بتوانیم اهداف این سند را به نتیجه برسانیم.
انتهای پیام/