دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 11:15

ظریف از رویکرد مثبت مسکو و باکو در مذاکرات هسته‌ای قدردانی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه رئیس‌جمهوری کشورمان به به منظور دیداری رسمی به باکو سفر کرده است از رویکرد مثبت روسیه و آذربایجان در قبال برجام قدردانی کرد.
کد خبر : 108153

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، محمد جواد ظریف در گفت‌وگویی با خبرگزاری ترند آذربایجان گفت: «روابط ایران با همسایگان در دوران تحریم کمتر از دیگر کشورها تحت تاثیر قرار گرفت. هر چند باآغار مذاکرات هسته‌ای کشورهای همسایه نیز موضع فعال‌تری در قبال ایران اتخاذ کردند.»


وی افزود: «دو کشور همسایه روسیه و آذزبایجان روابط خود با ایران را بیش از دیگران گسترش داده‌اند. روابط ما با این دو کشور در طول مذاکرات هسته‌ای و پس از برجام گسترش یافته است.»


ظریف بیان کرد: «سران این دو کشور در طول سه سال گذشته ملاقات‌های متقابلی با ایران داشته‌اند و این سه کشور امروز اولین دیدار سه‌جانبه را برگزار خواهند کرد.»


بر اساس این گزارش، روسای‌جمهور ایران، آذربایجان و روسیه قرار است امروز در باکو دیدار کنند.


ظریف با اشاره به ثمرات برجام گفت: «اکنون این سه کشور قادرند از یک همکاری گسترده بهره ببرند در حالی‌که در دوران تحریم‌ها به ویژه برای ایران در بخش انرژی و حمل و نقل مشکلات زیادی وجود داشت.»


ایران و آذربایجان در حال حاضر در پروژه کریدور حمل و نقل شمال ـ جنوب با یکدیگر همکاری می‌کنند. این کریدور قصد دارد اروپای شمالی را به آسیای جنوبی وصل کند و وصل‌کننده خط‌ آهن ایران، آذربایجان و روسیه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته