تاخیر 5 ساعته پرواز تهران – مشهد / سرگردانی خبرنگاران در فرودگاه
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، پرواز شماره 464 مسیر تهران به مشهد که قرار بود ساعت 10 و 50 دقیقه صبح امروز انجام شود، لحظاتی قبل از طریق پیامکی به مسافران اعلام شد که این پرواز با یک ساعت تاخیر مواجه است.
این در حالی است که پس از آن ایرانایر با پیامکی دیگر به مسافران خود اعلام کرد که پرواز مشهد تا ساعت 16 و 30 دقیقه امروز انجام نخواهد شد و مدت زمان تاخیر پرواز به 5 ساعت و 40 دقیقه رسیده است.
تعدادی از مسافران این پرواز خبرنگاران خبرگزاریها و جراید و روزنامهها هستند که قرار است خود را برای افتاحیه نمایشگاه اتومبیلی که در مشهد برگزار میشود، برسانند اما این پرواز حالا با تاخیر مواجه است و آنطور که مدیرکل روابطعمومی ایرانایر به خبرنگار آنا اعلام کرده نقص فنی هواپیما علت تاخیر پیش آمده است.
شاهرخ نوشآبادی با بیان اینکه هواپیمای این پرواز باید مسافرانی را از مشهد به تهران میآورد و سپس از تهران دوباره باز میگشته است، عنوان کرد: هواپیمای این پرواز در مسیر مشهد به تهران دچار نقص فنی شده و به همین علت هم مسافران را به فرودگاه اصفهان میبرد.
به گفته وی، اکنون ایرانایر هواپیمای دیگری را برای بازگرداندن مسافران از اصفهان به تهران اعزام کرده است که پس از رسیدن مسافران، پرواز تهران به مشهد امروز نیز انجام میشود اما زمان آن به عصر امروز و بازگشتن هواپیما موکول شده است.
بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی که از اردیبهشتماه سال گذشته در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و به تایید وزیر راه و شهرسازی رسیده است، نماینده شرکت هواپیمایی باید با حضور در میان مسافران با متانت و احترام نسبت به اطلاع رسانی صحیح در باره تاخیر پرواز اقدام و شرکت هواپیمایی نسبت به اطلاعرسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر اقدام کند.
همچنین بر اساس این دستورالعمل، درصورت تاخیر بیش از یک ساعت و کمتر از دو ساعت از مسافران پذیرایی نوع اول به عمل خواهد آمد و ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم ایجاد تاخیر بیشتر در پرواز است.
از سوی دیگر در تاخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی برای اطلاع رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدمات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسیر یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به غیر از مسیر درج شده در بلیت) و پرداخت کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز ضروری است.
انتهای پیام/