دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1394 - 11:01
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

عدم رعایت مقررات، دلیل طولانی شدن تعطیلات نوروزی دانشگاه‌ها است/ دیروز در کلاسم فقط دو نفر آمدند!

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی با انتقاد از میزان روزهای تعطیلات نوروزی گفت:این میزان تعطیلات می‌تواند در هر فعالیتی اثر منفی داشته باشد و به طور کلی در نظام اداری کشور ایجاد معضل می‌کند.
کد خبر : 10812

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه، خبرگزاری آنا، در رابطه با رخوت تعطیلات نوروزی که بعد از پایان تعطیلات گریبان گیر دانشگاه‌های کشور می‌شود گفت: مساله اینجاست که با وجود طولانی بودن تعطیلات نورورزی، اگر میزان تعطیلات رعایت شود باعث از بین رفتن کل ترم بهمن نخواهد شد. اما مساله اینجاست که ما یک هفته قبل از تعطیلات و دو هفته بعد از تعطیلات نوروزی را هم تعطیل می کنیم.


واشقانی فراهانی تاکید کرد: این میزان تعطیلات می‌تواند در هر فعالیتی اثر منفی داشته باشد و به طور کلی در نظام اداری کشور ایجاد معضل می‌کند. همیشه چالش نحوه برخورد با تعطیلات نورورزی در کشور وجود داشته، اما آن چیزی که بیشتر از همه باعث ضربه زدن به کشور می‌شود، عدم رعایت مقررات است. به نحوی که برخی از اساتید و دانشجویان گرامی تصمیم می گیرند به بهانه‌های واهی از قبیل اینکه بلیط سفر نیست، یک هفته زود‌تر از تعطیلات کلاس ها را تعطیل کنند و تا دو هفته پس از تعطیلات هم در دانشگاه آفتابی نشوند.


واشقانی فراهانی در پایان تصریح کرد: برای من به عنوان کسی که کار پژوهشی انجام می‌دهد شاید تعطیلات خیلی هم بد نباشد. من در تعطیلات می‌توانم به تحقیقات عقب افتاده خود سر و سامان بدهم و با دانشجویانم ارتباط برقرار کنم، اما این مساله درباره دانشجویان و اساتیدی که باید در کلاس حضور مستمر داشته باشند صدق نمی‌کند. خود من دیروز به عنوان استاد در کلاس دانشگاه تربیت مدرس حضور پیدا کردم و مشاهده کردم که تنها دو نفر از دانشجویان در کلاس حضور دارند، اما با این وجود تصمیم گرفتم که کلاس را دایر کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته