دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 18:57

واکنش نظام پزشکی به لغو مصوبه تاثیر معدل در آزمون دستیاری

سخنگوی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نیت وزارت بهداشت در تاثیر معدل مثبت بوده و در جهت کاهش تاثیر یک آزمون چند ساعته است، گفت: باید ضمن اطلاع رسانی از همان سال اول ورود به دانشگاه به استانداردسازی آزمون‌های نمره دهی بخش‌ها و ارزشیابی‌ها نیز توجه خاصی مبذول شود.
کد خبر : 108033

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان نظام پزشکی، دکتر رضا لاری پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به لغو مصوبه تاثیر معدل در آزمون دستیاری، گفت: این آزمون تقریبا استانداردترین آزمونی است که در کشور برگزار می‌شود و از رقابت بسیار بالایی برخوردار است.


وی افزود: امسال معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد قصد دارد که نمرات آزمون پیش کار ورزی و معدل دوره پزشکی عمومی را در آزمون تاثیر دهد که اگرچه فی نفسه این تاثیر در عدالت آموزشی و گزینش بهتر دستیاران موثر به نظر می‌رسد اما زمانی عدالت واقعی محقق می‌شود که این نمرات به صورت هماهنگ بوده و قابلیت تراز شدن داشته باشد.


لاری‌پور با بیان اینکه واقعا نمرات دوره اینترنی در دانشگاه‌ها و حتی در بیمارستان‌های یک دانشگاه متفاوت است، اظهار کرد: اگر چه نیت وزارت بهداشت در تاثیر معدل مثبت بوده و در جهت کاهش تاثیر یک آزمون چند ساعته است که حداقل یکسال از عمر و بهترین دوره جوانی نخبه‌ترین‌های کشور را به خود اختصاص داده اما باید ضمن اطلاع رسانی از همان سال اول ورود به دانشگاه به استانداردسازی آزمون ها نمره‌دهی بخش‌ها و ارزشیابی‌ها نیز توجه خاصی مبذول شود.


وی ادامه داد: جمعی از شرکت کنندگان این آزمون که زیرمجموعه سازمان هم هستند از رئیس کل تقاضای حمایت داشتند که نامه‌ای توسط دکتر زالی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت نوشته شد.


مشاور امور جوانان رئیس کل نظام پزشکی آزمون دستیاری را یک آزمون سرنوشت‌ساز برای شرکت کنندگان برشمرد و گفت: این یک معضل بزرگ است که تب تخصص گرایی در کشور رایج است و براساس تحقیق صورت گرفته در دانشگاه مشهد ٩٤درصد فارغ التحصیلان پزشکی عمومی دنبال تخصص هستند چرا که عملا پزشک عمومی جایگاهی در نظام سلامت ندارد و ایجاد تخصص‌های چون پزشک خانواده و حتی طب اورژانس عملا محلی از اعراب برای پزشک عمومی نگذاشته است.


لاری‌پور اظهار امیدواری کرد که با بسته‌های ١٢گانه تحول در آموزش امیدوارم گسترش رشته‌های جدید و افزایش ظرفیت‌ها مبتنی بر پاسخگویی اجتماعی و رفع نیازهای واقعی مردم باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته