دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 09:53
در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس

ابوترابی‌فرد: گرفتن حق غنی‌سازی یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است/ غرب تاکنون برای هیچ کشوری این حق را قائل نشده است

نایب اول رئیس مجلس گفت که دشمن باید ما را در کنار هم یک جبهه واحد و هماهنگ ببیند، مجلس و دولت باید در کنار دستگاه قضایی همه و همه در کنار ملت و در خدمت ملت بزرگ ایران قرار گیرند.
کد خبر : 10801

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره همدلی و همزبانی دولت و ملت نگاه به این معناست که در کنار هم باشیم، در امور اجرایی، در مسائل دفاعی، در مسائل مهم بین‌المللی و در راهبردهای کلان ملی هم فکری و تبادل نظر داشته باشیم تا به همدلی کامل برسیم و در سایه این همدلی به همزبانی دست پیدا کنیم.


وی افزود: جامعه جهانی باید از ما یک صدای واحد را بشنود، دشمن باید ما را در کنار هم و در یک جبهه واحد و هماهنگ ببیند.


نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس و دولت باید در کنار دستگاه قضایی و نهادهای سیاسی و اجرایی، همه و همه در کنار ملت و در خدمت ملت بزرگ ایران، در راستای ارتقا و افزایش اعتماد و پیوند استوار دولت و ملت آحاد جامعه با نظام اسلامی قرار بگیرند و این روح پیام رهبر معظم انقلاب و شعار سال جاری است که سخن قرآن کریم نیز است.


ابوترابی‌فرد اضافه کرد: روح پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی یکپارچگی ملت ایران در برابر زیاده خواهان و جبهه استکبار و در برابر آمریکاست. این همان راهی است که ما در دفاع مقدس پیمودیم؛ صبر و استقامت و پایداری شهدای عالیقدر رزمندگان جانبازان افتخار آفرین آزادگان صبور ملت بزرگ ایران دشمن را به ستوه آورد و در برابر ملت تسلیم کرد.


وی اظهار کرد: ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا در حوزه فناوری هسته‌ای، امروز ما را در جایگاهی قرار داده است که دشمن به آن اذعان می‌کند. جمهوری اسلامی ایران در کلوپ هسته‌ای جهان تعریف می‌شود و دشمن اذعان می‌کند که چرخه کامل سوخت در خاک جمهوری اسلامی ایران سامان می‌یابد. این جایگاه در سایه استقامت و پایداری ملت ایران و حرکت در راهبردی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعریف کردند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی تأکید کرد: تنها با گام برداشتن در چارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ملت بزرگ ایران می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی که در راه دستیابی به دانش و فناوری هسته‌ای به دست آورده‌اند، حراست کند.








ملت ایران و جامعه جهانی توجه دارند که غرب هیچ‌گاه برای هیچ کشوری حق غنی‌سازی را به رسمیت نخواهد شناخت؛ تنها یک استثنا وجود دارد و آن ایران است؛ گرفتن این حق در ساختار نظام بین‌المللی یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: از دولت محترم و از تیم مذاکره‌کننده به طور جدی می‌خواهیم در چارچوب تعریف‌شده و تبیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر هم‌افزایی و ایجاد یک جبهه واحد قدم بردارند.


ابوترابی‌فرد گفت: امروز دولت و ملت و مجلس شورای اسلامی در مورد هسته‌ای یک سخن واحد دارند و آن چارچوب تعریف‌شده و تبیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. باید در حفظ و حراست از دستاورد هسته‌ای و فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.


وی ادامه داد: اینگونه می‌توانیم به پیروز‌ی‌های بزرگ دست یابیم و به آمریکا و متحدینش اجازه نخواهیم داد پیمان‌ها را بشکنند و برخلاف تعهدات قدم بردارند و از عزت و اقتدار ملی خود حراست می‌نماییم.


نایب رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: ملت ایران و جامعه جهانی توجه دارند که غرب هیچ‌گاه برای هیچ کشوری حق غنی‌سازی را به رسمیت نخواهد شناخت؛ تنها یک استثنا وجود دارد و آن ایران است؛ گرفتن این حق در ساختار نظام بین‌المللی یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران محسوب می‌شود.


وی تاکید کرد: همچنین مجلس شورای اسلامی تجاوز غیرانسانی رژیم عربستان به کشور یمن مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن را به طور قاطع محکوم می‌‌کند و از جامعه جهانی که خود را به اصطلاح مدافع دمکراسی قلمداد می‌کنند و از سازمان ملل و شورای امنیت انتظار داریم که با قاطعیت در برابر این تجاوز غیرانسانی حمله به زنان و کودکان و اردوگاه آوارگان یمن بایستند و اجازه ندهند زیرساخت‌های اقتصادی ملت مظلوم کشور یمن در زیر حملات ناجوانمردانه جنگ افزارهای رژیم عربستان مورد آسیب قرار بگیرد.


نائب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: از کشورهای اسلامی در پارلمان‌ها و مجالس اسلامی می‌خواهیم به طور جدی و قاطع در برابر این تجاوزات نامشروع که برخلاف همه آموزه‌های انسانی اخلاقی دینی و سیاسی در حال انجام است بایستند و خواستار قطع فوری این حملات به کشور دوست و برادر و ملت مظلوم و بی‌دفاع یمن هستیم.


ابوترابی‌فرد در پایان درگذشت همشیره مکرم رهبر معظم انقلاب اسلامی را خدمت معظم‌له تسلیت گفت و ادامه داد: همچنین درگذشت والده مکرمه رئیس‌جمهوری را به آقای روحانی، درگذشت همسر مکرمه پرهیزگار و متدین آیت‌الله خاتمی یار امام(ره) را خدمت محمدرضا تابش نماینده اردکان و بیت شریف آیت‌الله خاتمی و درگذشت همسر مکرمه آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان را تسلیت می‌گوییم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته