دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 15:23
رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد:

افزایش و کاهش 2.2 درصدی طلاق و ازدواج در 4 ماهه نخست امسال

رئیس سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد: در 4 ماهه نخست امسال ازدواج 2.2درصد کاهش و طلاق 2.2 درصد افزایش یافته است.
کد خبر : 107959

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در نشست خبری که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شده بود با بیان اینکه جمعیت ایران تا پایان تیر امسال به 80 میلیون و 115 هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت کشور در 4 ماه نخست امسال بدون احتساب مهاجرت 1.43 درصد بوده است که استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی بیشترین نرخ رشد و گیلان، مازندران و مرکزی کمترین نرخ رشد جمعیت را داشته است.


وی در ادامه با توجه به ولادت‌های ثبت شده از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال گفت: 512 هزار و 893 رویداد ولادت در سال 95 به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 6دهم درصد افزایش داشته است و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی بیشترین میزان ثبت ولادت و گیلان، مازندران و مرکزی کمترین میزان ثبت ولادت را در این مدت داشته‌اند.


درخشان‌نیا درباره فوت‌های ثبت شده در کشور گفت: امسال 111 هزار و 752 رویداد فوت در کشور ثبت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.1 درصد افزایش داشته است و استان‌های چهارمحال و بختیاری، گیلان و آذربایجان شرقی بیشترین و البرز، کهکیلویه‌ و بویراحمد و بوشهر کمترین میزان ثبت فوت را داشته‌اند.


وی با بیان اینکه شاخص میزان ثبت فوت 4.7 در هزار است گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و بیماری‌های دستگاه تنفسی بیشترین علل ثبت فوت ایرانیان در سال 95 بوده است.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور با توجه به میزان ازدواج‌های ثبت شده گفت: از ابتدای سال تاکنون 234 هزار و 982 مورد ازدواج در کشور رخ داده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.2 درصد کاهش داشته است که استان‌های اردبیل، کردستان، خراسان شمالی بیشترین و تهران، سمنان و اصفهان کمترین میزان ثبت ازدواج را داشته‌اند.


به گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور، میانگین سن ازدواج در آقایان 28 سال و در خانم‌ها 24 سال بوده است.


درخشان‌نیا در بخش دیگری از سخنانش با توجه به آمارهای ثبت شده طلاق در کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون 55 هزار و 718 رویداد طلاق در کشور ثبت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.2 درصد افزایش داشته است که استان‌های البرز، گیلان، خراسان رضوی و کرمانشاه بیشترین و سیستان‌ وبلوچستان، ایلام، یزد و چهارمحال و بختیاری کمترین میزان ثبت طلاق در کشور را داشته‌اند.


به گفته وی، میانگین سن طلاق در آقایان 35 سال و در خانم‌ها 30 است.


درخشان‌نیا با بیان اینکه نسبت ازدواج به طلاق ثبت شده در کشور 4.2 است یعنی یک طلاق در مقابل هر 4.2 ازدواج ثبت شده است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری بیشترین و البرز، خراسان رضوی و قم کمترین نسبت ازدواج به طلاق را داشته‌اند.


وی درباره دوام ازدواج در کشور گفت: میانگین طول مدت زندگی مشترک در طلاق‌های ثبت شده 8.2 سال بوده است که 12.1 درصد زوجین دوام زندگی کمتر از یکسال را داشته‌اند و مجموع 47.5 درصد طلاق‌ها مربوط به 5 سال اول زندگی مشترک بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته