دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 14:53

شام آخر تظاهرات ضد کودتا در ترکیه

میلیون‌ها ترک امروز یکشنبه بنا به دعوت رئیس‌جمهوری ترکیه به خیابان‌های استانبول می‌آیند تا در تظاهراتی، به سه هفته حرکت مردمی خود در حمایت از دموکراسی پس از وقوع کودتا در این کشور پایان دهند.
کد خبر : 107956

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه العربیه، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «کانون تجمع مردم ترکیه در شهر استانبول خواهد بود و مردم از ساعت 17 عصر (به وقت محلی) تجمع ضدکوتای خود را در سراسر این کشور آغاز می‌کنند.»


این تظاهرات علاوه بر استانبول در شهرهای دیگر ترکیه برگزار می‌شود. انتظار می‌رود در تظاهرات میدان ینیکا در سواحل دریای مرمره صدها هزار نفر از شهروندان ترک جمع شوند، از همین رو تدابیر ویژه‌ای در این شهر اتخاذ شده است.


قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری و بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه و برخی از مقام‌های ارشد معارضان این کشور در تظاهرات استانبول حاضر شوند. همچنین به هیچ فرد یا گروهی اجازه داده نمی‌شود که به جز پرچم ترکیه، پرچم‌های دیگر، حتی پرچم حزب حاکم عدالت و توسعه را به اهتزاز درآورند.


پیش‌بینی می‌شود این تظاهرات، پایانی بر سه هفته تظاهرات روزانه مردم ترکیه در اعتراض به وقوع کودتا در این کشور و حمایت از دولت حاکم بر این کشور باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته