دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 09:37
رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با آنا:

پژوهشکده علوم‌پایه و فناوری‌های پزشکی راه‌اندازی می‌شود/اتمام مجموعه بومی آموزش زبان انگلیسی در سال 96

رئیس جهاد دانشگاهی از راه‌اندازی پژوهشکده علوم‌پایه و فناوری‌های پزشکی در صورت تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
کد خبر : 107945

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از راه‌اندازی پژوهشکده علوم‌پایه و فناوری‌های پزشکی خبر داد و گفت: «ما در حال حاضر مجوز رسمی سه گروه پژوهشی را دریافت کرده‌ایم، منتهی وزارت بهداشت باید راه‌اندازی این پژوهشکده را تصویب کند که ما هم نمی‌دانیم دلیل طولانی‌شدن آن چیست. در نشستی هم که با وزیر بهداشت داشتیم، اعلام کردند اگر تاییدیه سه گروه پژوهشی را بگیرید ما نیز مجوز راه‌اندازی پژوهشکده را صادر می‌کنیم. ما باید سریعا دلیل تاخیر صدور مجوز را جویا شویم.»


طیبی گفت: «ما علاقه زیادی به راه‌اندازی این پژوهشکده داریم و حتی خود وزیر هم تاکید کرده‌اند که باید به دنبال راه‌اندازی دانشگاه باشیم. من فکر می‌کنم با توجه به پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهیم و همچنین با توجه به تعداد مقالاتی که منتشر می‌کنیم، خیلی زود بتوانیم به یک پژوهشکده مطرح در سطح جهانی در حوزه پزشکی تبدیل شویم.»


او افزود: «جهاد دانشگاهی در حوزه مهندسی بر تولید فناوری‌های روز موردنیاز صنعت تمرکز کرده‌ است، اما در حوزه پزشکی زمینه کار فراهم است و رشته‌های نو وجود دارد و امیدواریم به زودی با گرفتن مجوز از وزارت بهداشت، فعالیت خود را آغاز کنیم.»


رئیس جهاد دانشگاهی به فرآیند بومی‌سازی کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی اشاره کرد و گفت: «یک نگرانی در جامعه وجود دارد و رهبر انقلاب نیز به آن تاکید کردند که مولفان غربی کتاب‌های انگلیسی که در ایران نیز آموزش داده می‌شود، به نحوی قصد دارند تا فرهنگ خود را در داخل دیگر کشورها ترویج دهند. بنابراین ما باید منابع را با توجه به نیازهای داخل تامین کنیم و حتی کشورهای غیرمسلمان نیز این کار را کرده‌اند. ضروری است که در ایران هم کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بومی شوند.»


او گفت: «در جهاد دانشگاهی طرح موضوع کردیم و در حال حاضر چیزی حدود 250 هزار نفر در موسسات آموزشی جهاد دانشگاهی آموزش زبان انگلیسی می‌بینند. این فرصت خوبی است که ما به این موضوع توجه کنیم و مجموعه توانمندی‌هایمان را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در کتاب‌ها لحاظ کنیم.»


طیبی افزود: «جهاد دانشگاهی قزوین مسئول بومی‌سازی این کتاب‌ها است و در حال حاضر جلد اول چاپ شده است و جلد دوم نیز رو به اتمام است. امیدواریم تا پایان سال آینده تمام 8 جلد این مجموعه تمام شود. مطمئنا کسانی که این مجموعه را تمام می‌کنند به راحتی در امتحان تافل قبول می‌شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته