دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 16:06
در دیدار با نخبگان اهل حق

یونسی: سخت‌گیری به پیروان طریقت‌ها و اهل حق در برخی استان‌ها مغایر با نظر امام، رهبری و قانون اساسی است

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در دیدار با جمعی از بزرگان و نخبگان طریقه اهل حق گفت: امنیت،‌ حق تمام شهروندان ایرانی با هر طریقت،‌ مسلک و مذهبی است.
کد خبر : 107943

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از انسجام ملی، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در دیدار با جمعی از بزرگان و نخبگان طریقه اهل حق، با اشاره به اینکه اکثر افراد و بزرگان طریقه‌ها در ایران به اسلام و قانون اساسی اعتقاد و التزام دارند،‌ گفت: هر شهروند ایرانی با هر طریقت،‌ مسلک و مذهبی،‌ مادامی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ مشکل ایجاد نکند،‌ باید در امنیت و آرامش کامل باشد.


وی در ادامه افزود: عمده مشکلات پیروان ادیان، مذاهب و طریقه‌ها در ایران به اندک افرادی ارتباط پیدا می‌کند،‌ که بر اساس اندیشه فرقه‌گرایانه و نه ملی، و از طرفی به نام دین و بر خلاف باورهای اسلامی و قانون اساسی رفتار می‌کنند.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری تصریح کرد: هر شهروند ایرانی با هر طریقت، مسلک و مذهب، تا مادامی که قصد توطئه و ایجاد ناامنی نداشته باشد،‌ از حقوق شروندی برخوردار است.


یونسی همچنین سخت‌گیری به پیروان طریقت‌ها و اهل حق در استان کرمانشاه و برخی استان‌های دیگر را مغایر با نظر امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی دانست و گفت: پیروان طریقه اهل حق، در ایران،‌ دارای گروه‌های متعدد هستند که اکثر آنها شیعه دوازده‌ امامی و اهل نماز و روزه‌اند.


دستیار ویژه رئیس جمهوری خطاب به نخبگان اهل حق تاکید کرد: شما بخشی از فرهنگ ایران اسلامی هستید. اهل حق در هر کجای ایران که باشند،‌ مردمی زحمتکش و اهل صلح و محبت‌اند.


یونسی اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه،‌ بنده و معاون اجرایی رئیس جمهوری،‌ ملاقات مفصلی با گروه‌های مختلف اهل حق، در استان داشته‌ایم که قرار شد،‌ یک گزارش مشترکی تنظیم و تقدیم رئیس دولت تدبیر و امید شود که بنده نیز پس از آن،‌ برای مشاهده عملی شدن دستورهای رئیس جمهوری به منطقه سفر خواهم کرد.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، پیروان اهل حق را به پرهیز از سیاسی شدن مشکلات و دغدغه‌ها توصیه کرد و افزود: ضروری است که شما نخبگان اهل حق،‌ از سیاسی شدن و امنیتی کردن موضوعات به‌شدت،‌ جلوگیری و پیشگیری کنید.


در ابتدای این دیدار، جمعی از بزرگان و نخبگان اهل حق حاضر در جلسه، ‌ضمن بیان مشکلات و مطالبات،‌ از دستیار ویژه رئیس‌‌جمهوری برای سفر به منطقه گره‌بان کرمانشاه و دیدار با مردم اهل حق استان، دعوت به عمل آوردند.


یکی از بزرگان اهل حق حاضر در جلسه در سخنانی، ضمن قدردانی از اقدامات حمایتی دولت یازدهم و با تبیین مشکلات طریقه اهل حق اظهار کرد: مشکلات اهل حق،‌ عدیده و متعدد است اما از دستیار ویژه رئیس جمهوری،‌ به دلیل آگاهی از اندیشه‌های اهل حق و پیگیری مشکلات و مطالباتمان سپاسگزاری می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته