دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 13:35

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: ستاد مبارزه با قاچاق کالا امامزاده بی‎معجزه‌ای است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات به حق خبرنگاران در زمینه‌های مختلف گفت: بخش قابل توجهی از رسانه‌ها و مطبوعات ما از عدم توزیع عادلانه یارانه‌ها گله‌مند هستند و شفاف سازی در این زمینه نیاز ضروری است.
کد خبر : 107907

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمد اسماعیل سعیدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به پیگیری مطالبات خبرنگاران اظهار کرد:‌ شکایت علیه خبرنگاران نیز با حضور هیأت منصفه مطبوعات، باید در دستور کار جدی قرار گیرد.


وی در ادامه نطق خود گفت‌: چرا آذربایجان به ویژه تبریز که مهد مطبوعات کشور است، یک روزنامه در گستره‌ کشوری و ملی نباید داشته باشد؟ اگر استانی مطبوعاتش به بیت‌المال و یا درآمدهای عمومی دسترسی نداشته باشد باید عقب بماند.


نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه با اشاره به رکود بی سابقه اقتصادی، قاچاق کالاهای خارجی و واردات بی رویه، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید در ساختارش تجدید نظر اساسی کند. این امامزاده معجزه نداشته و ندارد، اگر این ستاد کارآیی داشت ما اکنون شاهد این ولنگاری و نابسامانی نبودیم.


کسانی که دیروز وقتی سوار قطار انقلاب شدند پول کرایه تاکسی نداشتند بپردازند اما امروز وقتی از قطار انقلاب پیاده شده یا می‌شوند میلیاردها تومان سرمایه دارند. مردم می‌پرسند آیا این با حقوق‌های کارمندی بوده یا با رانت و زد و بند به دست آمده است

وی افزود: میلیاردها دلار واردات قاچاق دیگر انگیزه و رغبتی در تولید کننده داخلی نگذاشته است. آقایان فقط گزارش کار می‌دهند، امروز قاچاق صنایع دستی نقره کاری در تبریز رو به نابودی است. تبریز مرکز تولید نقره جات بوده و قطب صنعت نقره کشور است اما بیایید و ببینید در اثر همین قاچاق چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.


سعیدی تصریح کرد: صنعت فرش کشور، کیف و کفش و چرم در اثر قاچاق نابود شده است و هیچ حمایت جدی از برندهای ایرانی نمی‌شود، روزگاری تبریز قطب فرش و تولید کیف و کفش و چرم کشور بوده و شهرتی بین‌المللی داشته است؛ اما این صنعت در اثر سوء سیاست دولت‌ها نفس‌های آخر را می‌کشد و هزاران نفر بیکار شدند. اما کسی نیست از مسئولین بپرسد آیا این است نتیجه حمایت از تولید داخلی؟


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از این که مشوق‌های صادراتی حذف شده‌اند گفت: بازارهای منطقه‌ای را به این شکل از دست داده و می‌دهیم، بازار اربیل و عراق را از دست داده‌ایم، به کجا می‌رویم؟ صنعتگران و تولید کنندگان باید مالیات بپردازند اگر امروز دلتان به حال تولید می‌سوزد شما به این افراد مالیات دهید تا این صنایع احیاء شوند. رکود واقعا پدر تولید کننده را درآورده است.


نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد : آیا مردم و تولید کنندگان در اینجا مقصر هستند یا دولت مقصراست. اگر دولت مقصر است، تکلیف روشن است، به جای این که وام 18 یا 15 درصدی را به عنوان سرمایه در گردش در اختیار تولیدکننده قرار دهید و شبکه بانکی را بر این افراد مسلط کنید، هر چه قدر مالیات گرفته‌اید را به اینها برگردانید.


سعیدی در بخش دیگری از نطق خود خواستار اجرای کامل اصل 49 قانون اساسی شد و گفت: این فیش‌ها و حقوق‌های نجومی ضربه بزرگی به اعتماد مردم بود و این جبران نخواهد شد مگر با برخورد قاطع و بدون مسامحه با متجاوزین به حقوق بیت‌المال و مردم.


وی افزود: برخی دیروز که سوار قطار انقلاب شدند پول کرایه تاکسی نداشتند بپردازند، اما امروز وقتی از قطار انقلاب پیاده شده یا می‌شوند میلیاردها تومان سرمایه دارند. مردم می‌پرسند آیا این با حقوق‌های کارمندی بوده یا با رانت و زد و بند به دست آمده است.


وی در پایان اظهار کرد: امروز نیازمند انقلاب اقتصادی هستیم انقلابی که بتواند مشکلات مورداشاره را سامان دهد، متجاوزان به حقوق مردم و بیت‌المال را مجازات و دستشان را قطع کند. تولید داخلی را احیاء و مشارکت مردم را در عرصه‌ی اقتصادی تضمین و نهادینه کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته