دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 10:14

نبردهای سنگین در حلب/ مخالفان مسلح: حصر حلب شکسته شد/ ارتش سوریه: مخالفان سرکوب شده‌اند

نبردهای سنگین در بخش‌های شمالی شهر حلب میان مخالفان مسلح و ارتش بشار اسد در جریان است.
کد خبر : 107840

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، از روز جمعه نبردهای گسترده‌ای میان گروه‌های مختلف مخالف دولت سوریه از یک سو و ارتش سوریه از سوی دیگر آغاز شده است.


خبرگزاری الجزیره به نقل از منابعی از مخالفان گفته که آن‌ها موفق شده‌اند، محاصره چند هفته‌ای شهر حلب را بشکنند. پیشتر نیز منابعی در جبهه فتح الشام که پیشتر با عنوان جبهه النصره فعالیت می‌کردند مدعی شده بودند که توانسته‌اند در نزدیکی‌های منطقه راموسه حصر حلب را بشکنند.


با وجود این، خبرگزاری رویترز به نقل از گروه ناظران حقوق بشر سوریه، از گروه‌های مخالف سوریه که در لندن مستقر است ادعاهای مربوط به رفع حصر حلب را رد کرده بود.


ساعاتی پیش اعلام شد که در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی دانشکده جنگ در حلب بیش از 15 افسر نظامی سوریه کشته شدند.


در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه، سانا ضمن تایید وجود درگیری‌های گسترده در جلب نوشت که «یگان‌های ارتش سوریه مدافع دانشگاه‌های نظامی در جنوب شهر حلب با پیشتبانی نیروی هوایی و آتش توپخانه با گروه های تروریستی تکفیری درگیر شدند و خسارت‌ها و تلفات سنگینی به گروه های تروریستی وارد کردند.»



یک منبع نظامی به سانا گفت: «امروز بامداد گروه‌های تروریستی باردیگر به محور دانشگاه‌های نظامی حمله کردند و یگان‌های مدافع ارتش با پیشتبانی نیروی هوایی و آتش توپخانه ارتش جمهوری عربی سوریه با تروریست‌ها درگیر شدند.»


این منبع افزود: «در اثر این درگیری‌ها تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند و خسارت‌ها و تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته