دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 09:39

پیام تبریک نمایندگان مجلس به مناسبت روز خبرنگار

نایب رئیس فراکسیون امید، رئیس کمیسیون آموزش و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پیام‌های جداگانه‌ای روز خبرنگار را تبریک گفتند.
کد خبر : 107831

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در پیام محمدرضا تابش، نائب‌ رئیس فراکسیون امید به مناسبت روز خبرنگار آمده است:


به نام خداوند لوح و قلم


با نکوداشت یاد و نام خبرنگار متعهد، شهید محمود صارمی، هفدهم مرداد روز بزرگداشت مقام خبرنگار را به همه سفیران روشنگری و حقیقت‌طلبی در عرصه خطیر اطلاع‌رسانی، تبریک و شادباش عرض می‌نمایم.


بی‌تردید خبرنگاران شایسته و زحمتکش از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز به فراخور موقعیت‌ها و وضعیت کشور در شرایط حاد و خصوصا دوران سخت اما پرافتخار دفاع مقدس، رسالت حرفه‌ای و تعهد اخلاقی خود را با همه محدودیت‌ها و بعضا تنگ‌نظری‌ها به انجام رسانده‌اند که باید زحمات آنها را ارج نهاد و از خدماتشان صمیمانه قدردانی نمود.


اینک در زمانه‌ای که به واسطه برتری تکنولوژی و فناوری، دیگر مرزهای جغرافیایی معنا ندارد و حجم وسیع نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی حتی کوچک‌ترین و معمولی‌ترین تحولات را تحت پوشش خود قرار داده است، باید اصحاب اطلاع‌رسانی و خصوصا خبرنگاران ارجمند در سایه سعه‌صدر حاکمیت و برنامه‌ریزی مطلوب مسئولان ذیربط و با نگاه حرفه‌ای به این عرصه بسیار تاثیرگذار در همه شئون اجتماعی، موجبات جلب اعتماد مردم را فراهم سازند تا القائات و شانتاژهای خبری هدایت شده که می‌تواند موجب گسست اتحاد میان حاکمیت و ملت گردد و کشور را از مدار پیشرفت و توسعه باز دارد، بی‌اثر شود.


توفیق خبرنگاران عزیز در ایفای مسئولیت سنگین اطلاع‌رسانی و حفظ حرمت قلم را آرزومندم و مدارا و سعه صدر حاکمیت که دانستن را حق مردم می‌داند، در فراهم کردن زمینه نشر دقیق رویدادها و اخبار و حمایت از امنیت و حقوق همه فعالان این عرصه از خداوند متعال خواستارم.


محمدرضا تابش


16 مردادماه 1395


در پیام محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:


«صحیفه منور آثارالصادقین قلم را اجل بر صنع آفرینش و نقطه پرگار هستی می‌داند. جهادگران عرصه جهاد قلم، به مصداق «انما یخشی‌الله من عباده العلما» به دو شاخصه علم و خشوع ملبس‌اند و زیبا فرمود معصوم دین که «عقول الفضلا من اطراف اقلاءها».


17 مردادماه بهانه‌ای شد برای ارج‌داری از والاآفرینان و سفیران بالندگی و پایندگی عرصه اطلاع‌رسانی. گوهرنگارانی که با قلم زرین و بیان شیوای خویش بیرق آگاهی‌بخشی را در امتداد صارمی شهید به پا داشته‌اند.


این روز بزرگ را به جامعه آرمان‌خواه و عدالت‌طلب خبرنگاران تبریک و تهنیت عرض کرده و به ارواح طیبه شهیدان به ویژه شهدای رسانه و شهید والامقام «محمود صارمی» درود می‌فرستیم و مجاهدت‌های والای ایشان می‌ستاییم.»


کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.


در این پیام آمده است: «قلم و قداست آن در آن چه می‌نگارد، حقیقتی عینی است که در بیان واژه و کلام بارها بر حقانیت آن تاکید شده است. حقانیتی ناب که در تلفیق با تعهدی خالصانه و رسالتی صادقانه در حرفه‌ خبرنگاری عینیت می‌یابد.


تقویم ایران اسلامی در 17 مرداد ماه به پاسداشت تلاشگران عرصه نشر و بیان حقایق در چارچوب خبر، به نام روز خبرنگار مزین گشته است. خبرنگارانی که با قلم و بیان صریح و صادقانه در مسیر آگاهی بخشی و حقیقت‌نگاری جامعه گام برمی‌دارند و در این راه پر مشقت و پرتکاپو و مملو از هیاهو با استواری بر عزم و اراده راسخ خویش ایستاده‌اند و با هدف حذف ضعف‌ها و تقویت فرصت‌های جامعه به سمت پیشرفت و توسعه ایران اسلامی حرکت می‌کنند و صدالبته این تلاش‌های بی‌چشمداشت و فعالیت‌های متعهدانه نیازمند حمایت‌های تقنینی و اجرایی مسئولان است.


بی‌تردید تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه با پیگیری دقیق، متقن و تحلیل صواب مسائل و ارائه پیشنهادات و بیان انتقادات کارآمد راهکاری سازنده در مسیر تحقق آرمان‌های متعالی جمهوری اسلامی ایران به ویژه دستیابی به افق اهداف سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است که این مهم با تعامل سازنده و پویای مسئولان و فعالان عرصه رسانه به تسریع محقق خواهد شد.


17 مرداد ماه به عنوان روز خبرنگار فرصتی مغتنم پدید آورده است تا یاد و خاطره شهیدان معظم عرصه خبر گرامی داشته شود؛ شهدایی که در سال‌های انقلاب اسلامی و روزها و سال‌های دفاع مقدس با خون سرخ خویش بر اعتلای قداست خبر و قلم استوارانه ایستادند و امتدادی سرخ از تعهد در رسالت خبرنگاری آفریدند.


اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران و خانواده بزرگ اطلاع‌رسانی و اصحاب رسانه که بی‌چشمداشت در این عرصه فعالیت می‌کنند، توفیق روزافزون این عزیزان متعهد را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه ایزدمنان خواستارم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته