دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 08:12

رکورد شنای 100 مترقورباغه شکسته شد

آدام پیتی از بریتانیا در مرحله مقدماتی شنای 100 متر قورباغه توانست رکورد دنیا و المپیک را بهبود ببخشد و مورد تشویق تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار بگیرد. این در حالی است که او متوجه نشد که تماشاگران به دلیل ثبت رکورد جهانی در این ماده او را مورد تشویق قرار داده‌اند.
کد خبر : 107805

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، پیتی در مرحله مقدماتی با ثبت رکورد 57.55 توانست رکورد جهان و المپیک را از جابجا کند. او در استادیوم ورزش‌های آبی المپیک ریو توانست رکورد پیشین خود را که با زمان 57.92 را که 17 آوریل 2015 در لندن بجا گذاشته بود را بهبود ببخشد.


او بعد از ثبت این رکورد گفت: «زمانی که من از آب بیرون آمدم و در حال رفتن به سمت رختکن بودم صدای تشویق حضار را شنیدم و برای من سؤالی پیش آمد که آنها چه کسی را تشویق می‌کنند زیرا هیچ شناگری از برزیل در این دور از مسابقه در کنار من شنا نکرده بود.»





پیتی که به همراه 15 شناگر دیگر توانستند جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی قورباغه 100 متر را دریافت کنند اضافه کرد: «این‌که شما پس از پایان مسابقه مورد تشویق تماشاگران قرار بگیرید و این‌که شما یکی از چهره‌های رکورددار المپیک شده‌اید لذت‌بخش است. این اولین المپیک من است و من فقط هیجان این را دارم که باانگیزه بالا مسابقات خودم را به پایان برسانم.»


این شناگر 21 ساله تائید کرده است که شکستن رکورد در مرحله ابتدایی مسابقات المپیک کاری غیرمعمول است اما او تصمیم گرفته است که از تمام آدرنالین خونش برای نشان دادن عملکردی بهتر در اولین المپیکش استفاده کند.


آدام پیتی افزود:«: من حتی در اتاق آماده‌سازی نیز استرسی را تحمل نکردم و همچنان که من به سمت سکوی استارت گام برمی‌داشتم چاره‌ای جز این نداشتم که مبارزه کنم و یا تسلیم شوم و قطعاً انتخاب من چیزی فراتر از این‌ها بود. شما می‌توانید از تماشاگران حاضر در ورزشگاه خجالت بکشید و یا اینکه از حضور آن‌ها استفاده کنید که این نیز به شما بستگی دارد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: شنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته