دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 20:05

وزیر کشور: درباره لغو کنسرت ها به رئیس قوه قضاییه نامه می نویسم

وزیر کشور نسبت به لغو کنسرت های اخیر در استان خراسان رضوی واکنش نشان داد.
کد خبر : 107785

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر شنبه پیش از پایان نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره لغو کنسرت ها گفت: کنسرت هایی که در خراسان رضوی لغو شده بحثی بوده که قوه قضاییه در این زمینه ها خود را صاحب نظر و اراده می داند که نظر دهد.


رحمانی فضلی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی این موضوع را دادستان اعلام کرده و بنده هم به دنبال این هستم که نامه ای به رییس قوه قضاییه بنویسم تا در این خصوص با هم به توافق و روشی برسیم که در سراسر کشور عمل شود. این موضوع را عمدتا در خراسان رضوی داریم. در بقیه استان ها ما چنین مساله ای را یا نداریم یا بسیار کم است.


وی افزود: این باید وحدت رویه شود تا بتوانیم این مسایل و موضوعات را با هماهنگی هم و بدون ایجاد مشکل برای مردم برطرف کنیم. در کل کشور کنسرت ها برگزار می شود و همه این ها مجوز قانونی دارند و متولی مجوز قانونی و تشخیص محتوای کنسرت ها هم با وزارت ارشاد است. بنابراین کسی نمی تواند در خصوص محتوای کنسرت ها به غیر از وزارت ارشاد نظر دهد.


وزیر کشور گفت: تامین مسایل امنیت و انتظامی هم با نیروی انتظامی است . اگر موضوعی خلاف انتظامات و امنیت عمومی جامعه رخ دهد نیروی انتظامی موظف است که این موضوع را حتما مدیریت کند.


وی افزود: البته قوه قضاییه اگر مباحث خلاف شئونات یا جرایمی اتفاق بیفتد می تواند اقدام به تشخیص حکم داده و عمل شود اما این که پیشاپیش تشخیص دهد که در آنجا احتمالا اتفاقی خواهد افتاد و نظری دهد حداقل این است که از نظر ما فعلا قابل قبول نیست و چون قوه قضاییه مجری قانون است کارها را پیش می برد البته نامه ای خواهم نوشت و این موضوع را از شخص رییس قوه قضاییه پیگیری خواهم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب