دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 18:58

وزیر کشور: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت مردمی است

وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مستلزم حضور و مشارکت مردمی است، گفت: باید در تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی به فکر خلاقیت، آموزش و شیوه در پروژه‌های استانی باشیم.
کد خبر : 107775

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امروز شنبه (16 مرداد) عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور با موضوع بررسی راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه‌ای که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در وزارت کشور برگزار شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید به صورت جدی و مستمر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیگیری می‌کنند. واقعیت امر این است که وحدت و اتفاق‌نظرهای خوبی برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی در استان‌ها و با کمک استانداران سراسر کشور آغاز شده است.


وی در ادامه افزود: امیدواریم که با همت استانداران و با تلاش دولت تدبیر و امید همه ابعاد اقتصاد مقاومتی اجرایی و نهایی شود.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه سرعت پروژه‌ها، قیمت و بهره‌وری موضوع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید، تاکید کرد: همان‌طور که در گذشته گفتم این‌بار هم می‌گویم که اقتصاد مقاومتی مستلزم همکاری و مشارکت مردمی است و اگر مردم پشت اقتصاد مقاومتی نباشند یا از آن حمایت نکنند،‌ محال است که اقتصاد مقاومتی به سرانجام بینجامد.


وزیر کشور ادامه داد: آموزش، خلاقیت، شیوه و غیره باید در اقتصاد مقاومتی وارد شوند تا تمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها به شکل صحیح و کامل اجرایی شوند.


رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه طرح‌های ملی و پروژه‌های استانی به استان‌ها و استانداران پیشنهاد و ابلاغ شده است، افزود: باید درباره تمامی اقداماتی که انجام می‌دهیم به مردم گزارش عملکرد ارائه دهیم. ضمن اینکه باید به تامین و تنوع منابع اقتصاد مقاومتی فکر کرد.


وی با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها و شهرها دچار عقب‌افتادگی هستند، گفت: متاسفانه برخی از شهرها و استان‌ها از عدم توازن و تعادل رنج می‌برند و باید این موضوع هرچه زودتر حل و فصل شود تا بتوانیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب آنها را ترسیم کرده است، به خوبی اجرایی و نهایی کنیم. ضمن اینکه عدالت اقتصادی و سیاسی برای ما ملاک است و باید این موضوع در تمام پروژه‌ها به کار گرفته شوند و ما پروژه‌های اولویت‌دار را ملاک کار خودمان قرار می‌دهیم.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در همایش استانداران سراسر کشور درباره راهکارهای اقتصاد مقاومتی شخصیت‌هایی همچون محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، علی ربیعی وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین‌اجتماعی و دیگر استانداران و شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب