دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 18:03
عضو شورای مرکزی خانه پرستار:

دستگاه‌ها موظفند نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف حساسیت نشان دهند

عضو شورای مرکزی خانه پرستار گفت: متاسفانه کانون تصمیم گیری برای پزشکان در مجلس و وزارت بهداشت خودشان هستند برای همین منافع خودشان را در نظرمی گیرند و کسی به فکر حل مشکلات پرستاران نیست.
کد خبر : 107773

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمود عمیدی اظهار کرد: وقتی قرار است برای پرستاران تصمیم گیری شود بهتر است خود آنها هم حضور داشته باشند و امیدوارم در این دوره از مجلس این موضوع دیده شود.


وی افزود: همه اذعان دارند که در سیستم وزارت بهداشت کارانه‌ها نامتعارف هستند در حالی که اگر قرار است کارانه‌ای به آنها پرداخت شود باید یک سیستم عادلانه مانند تمام دنیا وجود داشته باشد که کیفیت و کمیت کار را در نظر بگیرد و بر اساس خدمات پزشک نباشد.


عمیدی با بیان اینکه در حال حاضر حکم حقوق یک متخصص با پزشک عمومی و پرستار تفاوت چندانی ندارد، ادامه داد: اما کارانه‌ها مشکل دارد و تافته جدا بافته کردن یگ گروه به جامعه آسیب می‌رساند.


عضو شورای مرکزی خانه پرستار افزود: تمام دستگاه‌ها موظفند نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف حساسیت نشان دهند و قاطعانه با موارد تخلف برخورد کنند اما وزارت بهداشت همواره رسیدگی به این موضوع را به آینده موکول می‌کند.


وی در مورد اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوبه مجلس است و اگر اجرا شود بخشی از بی‌عدالتی کارانه‌ها را از بین می‌برد چون هرکس بر اساس کارکردش کارانه می‌گیرد اما باز هم به نحوه اجرا بستگی دارد ، چون وزارت بهداشت با تعیین سقف حقوق برای پزشکان مخالف است.


عمیدی با اشاره به اینکه باید فاصله‌ها برداشته شود و یک سیستم عادلانه باشد، گفت: پرستاری در نظام سلامت تمام دنیا مهم است برای همین در بخش مدیریت و تصمیم گیری باید دیده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته