دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 16:36
معاون تامین اجتماعی خبر داد:

انجام ٧٥ درصد جراحی های بزرگ در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: سال گذشته در60 بیمارستان ملکی این سازمان 207 هزار و 538 زایمان انجام شده که 43 درصد به روش سزارین بوده که نسبت به سال قبل آن 2/2 درصد کاهش داشته است.
کد خبر : 107746

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدعلی همتی با اعلام این مطلب افزود: بیشترین درصد موارد اعمال جراحی بزرگ در مراکز بستری ملکی مربوط به بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد تهران با ٧٥ درصد در سال گذشته بوده است.


وی گفت: در پایان سال گذشته، بیشترین درصد موارد اعمال جراحی بزرگ مربوط به پزشکان فوق تخصص جراحی قلب (حدود ٧٥ درصد) و در رتبه بعدی با ٦٦درصد به پزشکان متخصص جراحی مغز و اعصاب اختصاص داشته است.


وی اظهار کرد: بیش از ٥٣٦ هزار عمل جراحی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته انجام شد که در مقایسه با تعداد موارد جراحی در مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد ٥ /٣ درصدی را نشان می‌دهد.


همتی افزود: بیشترین رشد در تقسیم بندی موارد جراحی، مربوط به اعمال جراحی متوسط بوده است که با افزایش قریب به ٦درصد به ٣٨ درصد در سال گذشته رسیده است.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته در ٦٠ بیمارستان ملکی این سازمان ٢٠٧ هزار و ٥٣٨ زایمان انجام شده که ٤٣درصد به روش سزارین بوده که نسبت به سال ما قبل آن ٢/٢ درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب