دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1395 - 09:00
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی:

شکر فقط در بورس کالا عرضه می‌شود

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره اقدامات دولت برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت شکر در بازار گفت: شکر از 12 تیرماه امسال تنها در بورس کالا عرضه می‌شود و این روند تا اطلاع ثانوی نیز ادامه‌دار است.
کد خبر : 107734

حسن عباسی معروفان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا درباره قیمت شکر عرضه شده در بورس کالا افزود: قیمت مصوب دولتی و ستاد تنظیم بازار برای شکر عرضه شده در بورس کالا 2 هزار و 520 تومان است که البته قیمت قبلی این محصول 2 هزار و 300 تومان بود.


به گفته وی، همچنین ستاد تنظیم بازار اجازه نوسان 5 درصدی قیمت‌ها را داده است که در صورت پیشی گرفتن عرضه از تقاضا و برعکس می‌توان قیمت را تا 5 درصد افزایش یا کاهش داد.


عباسی معروفان ادامه داد: شرکت بازگانی دولتی تنها بخشی از مسئولیت عرضه شکر کشور را برعهده دارد و از زمان عرضه شکر در بورس کالا تا کنون 125 هزار تن عرضه داشته‌ایم.


عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی عنوان کرد: شکر مورد نیاز کشور در سال 2 میلیون و 300 هزار تن است که از این میزان وزارت جهاد کشاورزی برای تولید یک میلیون و 600 هزار تن برنامه‌ریزی کرده است اما 600 هزار تن دیگر باید از طریق واردات تامین شود.


وی تاکید کرد: از 600 هزار تن کمبود شکر امسال 300 هزار تن تا کنون وارد شده است که دوسوم آن از سوی شرکت بازرگانی دولتی تامین شده است؛ 400 هزار تن هم از سوی شرکت‌های تحت نظارت انجمن قند و شکر وارد می‌شود.


معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان کرد: اکنون هیچ کمبودی در بخش تولید و عرضه شکر وجود ندارد و سیاست‌های دولت در این بخش بی کم وکاست اجرا شده است اما درباره اینکه چرا احتکار محصول از سوی دلالان موجب افزایش قیمت شده است، انجمن صنفی مربوط باید پاسخگو باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته