دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 17:01

اردوگاه «یرموک» به تصرف داعش درآمد

گروه تروریستی «داعش» که از هفته گذشته با همکاری گروه «جبهه‌النصره» حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق را آغاز کرده بود، سرانجام بر سراسر این اردوگاه تسلط یافت.
کد خبر : 10771

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، عناصر وابسته به گروه داعش مستقر در شهرک «حجر الاسود» واقع در حومه دمشق چهارشنبه گذشته با همکاری گروه «جبهه‌النصره» حمله به اردوگاه «یرموک» را آغاز کرده بودند.


در نخستین مرحله از حمله داعش، این گروه تروریستی بخش‌هایی از «یرموک» را تصرف کرده بود و در این میان گروه‌های فلسطینی مستقر در این اردوگاه تلاش کردند مانع نفوذ بیش از پیش داعشی‌ها شوند ولی تلاش‌هایشان موفقیت‌آمیز نبود.
از سویی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار مداخله فوری برای نجات اردوگاه فلسطینی «یرموک» در سوریه شد. «اسماعیل رضوان» یکی از اعضای ارشد «حماس» گفت: فاجعه‌ای در «یرموک» که سال‌ها است در محاصره به سر می‌برد، رخ داده است و باید این فاجعه را در سریع‌ترین زمان ممکن پایان دهیم.
وی از تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و همه نهادهایی که در دمشق نماینده دارند خواست برای نجات فوری اردوگاه مذکور اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته