دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 15:07

طراحی و تولید دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی از سوی مدرس آموزشکده سما واحد اهواز

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز گفت: «از سوی مدرس آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد اهواز طراحی و تولید دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی صورت گرفت.»
کد خبر : 107684

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهرداد افشون اظهار کرد: «با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شد، در همین راستا و با توجه به سیاست های کلی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما درباره بومی‌سازی دانش،گسترش تولیدات داخلی، حمایت از طرح‌های کارآفرین و درآمدهای غیر شهریه‌ای، مهندس محسن جودزاده استاد گروه برق و الکترونیک آموزشکده سما اهواز با حمایت‌های حوزه پژوهش آموزشکده موفق به ساخت و تولید دستگاه «میکروفیوژ آزمایشگاهی» شد.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان افزود: «این دستگاه برای مصارف آزمایشگاهی و به ویژه آزمایشگاه‌های شیمی و ژنتیک قابل استفاده است که توضیحات آن در زیر آمده است.»



دستگاه میکروفیوژ آزمایشگاهی


برای جداسازی اجزای مختلف یک محلول روش‌های گوناگونی وجود دارد، روش‌هایی که هرکدام به توجه به تکنولوژی خود درصدی از دقت و البته کیفیت را خواهند داشت. امروزه خالص‌سازی فیزیکی یکی از روش‌های بسیار پرکاربرد در صنعت است که برای این کار با استفاده از روش فیزیکی برای رسیدن به این امر دستگاهی با عنوان سانتریفیوژ در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی از انواع این دستگاه‌ها «میکروفیوژ» است که در مقیاس کوچکتر و با تعداد دورهای تا نهایت 3000 دور در مرکز سما طراحی شده و آماده ارائه به سازمان‌های نیازمند این دستگاه است. این دستگاه می‌تواند با توجه به سفارش مراکز بسته به نیاز با فشردن یک دکمه به هر سرعتی که بخواهیم برسد.


از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه بکارگیری یکی از بهترین موتورهای جریان مستقیم با کمترین میزان خرابی است، از طرف دیگر به علت تولید داخلی محصول پشتیبانی آن به‌طور کامل و در زمان کوتاه قابل انجام است.


در نهایت می‌توان گفت در آینده نزدیک مدل پیشرفته‌تری از این دستگاه عرضه خواهد شد که می‌توان همه دستورات و فرمان‌های مربوطه را از طریق کامپیوتر به دستگاه ارسال کرد.



امروزه به کارگیری این صنعت در کنار نیروی دانشگاهی موجود پل مناسبی مابین دانشگاه و بازار مصرف ایجاد کرده است و تولید این محصول در کنار سایر محصولات مشابه می‌تواند مجموعه سما را در حرکت بیشتر به سوی رسالت خود در پیشرفت کشور دراین زمینه همیاری کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سما واحد اهواز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته