دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 13:20
وزیر علوم

بخشی از سفرهای علمی که بعضا اسم آن را اردو می‌گذارند، جزو برنامه‌های درسی دانشجویان است

دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ آیین‌نامه موسیقی به دانشگاه‌ها خبر داد و بر انجام اردوهای علمی به عنوان بخشی از برنامه‌ درسی دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر : 107627

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه نشست ویژه معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: «36 سال از راه‌اندازی جهاد دانشگاهی گذشته است و شروع کار من هم از ابتدا از این نهاد بوده است. جهاد دانشگاهی نهاد بسیار پرتحرک و خوبی است که در زمینه‌های مختلف پیشتاز بوده است و به دستاوردهای خوبی هم دست یافته است.»


فرهادی گفت: «ایران در سال جاری رتبه اول شتاب علمی را در دنیا داشته است. داشتن امکانات، زیرساخت‌ها، دوره‌های تحصیلات تکمیلی، انجام تحقیقات و حرکت به سوی کارآفرینی زمینه شتاب علمی را بیشتر می‌کند.»


او افزود: «حرکتی جهادی در دانشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است و شاهد شتاب بیشتری هستیم.»


وزیر علوم به اردوهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: «مصوبات، قوانین و مقرراتی در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد. بخشی از مسافرت‌های علمی که بعضا اسم آن را اردو هم می‌گذارند، جزء واحدهای درسی دانشجویان است؛ مثل کشاورزی، باستان‌شناسی، معماری و پزشکی که باید برنامه آموزشی در محیط داشته باشند. آئین‌نامه‌ها و ضوابط هم در این زمینه نوشته شده است و مسئول این دانشجویان در اردوها استادان هستند، استادان دستورالعمل‌ها را برای دانشجویان می‌خوانند و نحوه رفتار دانشجویان در این محیط‌ها کاملا مشخص است و مسئولیت آنها با استادان و مدیرانی است که آنها را همراهی می‌کنند.»


فرهادی گفت: «آئین‌نامه موسیقی در دانشگاه‌ها نیز در شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها تدوین و ابلاغ شده است که باید در دستور کار قرار گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته