دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 12:51

شیخ احمدپایان مذاکرات یمن را اعلام می‌کند/ ماه آینده مذاکرات از سر گرفته می‌شود

فرستاده سازمان ملل متحد به یمن امروز در کنفرانسی مطبوعاتی به‌طور رسمی پایان مذاکرات حل بحران یمن در کویت را اعلام می‌کند و خبر از ازسرگیری آن در ماه‌ آینده میلادی در کشوری دیگر می‌دهد.
کد خبر : 107621

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری اخبار الان، همه نگاه‌ها امروز به کویت است که شاهد اعلام پایان مذاکرات صلح یمنی-یمنی از سوی اسماعیل ولد شیخ احمد خواهد بود. انتظار می‌رود در پایان این مذاکرات علاوه بر برگزاری کنفرانسی خبری، بیانیه‌ای دال بر تعلیق مذاکرات به مدت یک ماه و ازسرگیری آن در کشوری که تاکنون مشخص نشده است، قرائت شود.


منابع عالی‌رتبه سیاسی یمن به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط خبر دادند که میزبان دور بعدی مذاکرات یمن در خلال مشاوره‌های ماه جاری ولد شیخ احمد با دو طرف یمنی و سفرهایش به ریاض و مسقط مشخص خواهد شد. این در حالی است که همچنان درباره انتخاب مجدد کویت برای دور آتی مذاکرات گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد.


این منابع افزودند: «بیانیه‌ای که انتظار صدور آن می‌رود، به بیان آنچه در مذاکرات کویت گذشت و توافقی که تاکنون به دست آمده است، می‌پردازد. علاوه بر این، در بیانیه بر لزوم استمرار کمک‌ها برای حل مسالت‌آمیز برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در سایه قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید می‌شود.»


به‌گفته این منابع، فرستاده سازمان ملل متحد به تلاش‌های خود برای اقناع هیأت‌های انقلابی (جنبش انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح) به امضای پیش‌نویس توافقی که هفته گذشته به دست آمد و هیأت ریاض (وابسته به دولت در تبعید یمن) با آن موافق بود، ادامه می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته