دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 16:15
در تعطیلات نوروزی؛

بیش از ۱۵ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری مرکز پایتخت دیدن کردند

در نخستین سال از راه‌اندازی ستاد گردشگری در پایتخت که از سوی شهرداری منطقه ۱۱ فعالیت خود را در ایام نوروز آغاز کرد؛ بیش از ۱۵هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری این بخش از طهران قدیم بازدید کردند.
کد خبر : 10760

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به گفته نصرالله آبادیان سرپرست شهرداری منطقه ۱۱، وجود بسیاری از اماکن مهم اداری و خدماتی که بیش از یکصد سال پیش در طهران عهد ناصری و پهلوی اول ایجاد شد؛ جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و گردشگری برای علاقمندان به شمار می‌رود که در تعطیلات نوروزی بیش از ۱۵ هزار نفر از مسافران و شهروندان را به خود جذب کرد.


نخستین آتش‌نشانی کشور، نخستین موزه ثبت احوال، نخستین ساعت شهری تهران، موزه قرآن، خانه و موزه مقدم، خانه ۲۰۰ساله امیر بهادر، میدان تاریخی حسن آباد و میدان ولی عصر (عج) طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه از جمله اماکن گردشگری منطقه ۱۱ هستند که سرپرست شهرداری منطقه ۱۱ به آن‌ها اشاره کرد و افزود: وجود این اماکن و نیز تسهیلات ویژه‌ای که برای ترویج گردشگری ارزان؛ با هدف آگاه‌سازی شهروندان با فرهنگ و پیشینه تاریخی پایتخت برای نخستین بار در این منطقه ایجاد شد؛ بازدید کنندگان بسیاری را جذب این مراکز کرد.


آبادیان یادآور شد: در کنار فعالیت ستاد گردشگری منطقه تورهای گردشگری رایگان در ایام نوروز برای پیاده‌روی در مسیر طهران قدیم دایر شده بود و شهروندان با گذر از میدان تاریخی حسن آباد از نخستین ایستگاه آتش‌نشانی، نخستین موزه ثبت احوال، موزه مقدم و موزه قرآن بازدید کردند.


او ادامه داد: امسال علاوه بر برپایی ۳ ایستگاه اطلاع‌رسانی گردشگری در میدان راه آهن، میدان حسن آباد و پارک دانشجو؛ کتابچه راهنمای گردشگری و نقشه گردشگری منطقه ۱۱ نیز تهیه و به همراه پکیج‌های ویژه گردشگری بین شهروندان توزیع شد.


سرپرست شهرداری منطقه ۱۱ با اشاره به اینکه ستاد گردشگری منطقه امسال برای اولین بار فعالیت جدی خود را آغاز کرده است افزود: ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی منطقه در ایام نوروز ۸۸۰۰ نفر بازدید کننده داشته است که امیدواریم با ادامه این روند در رونق فرهنگ گردشگری در پایتخت و آشنایی شهروندان با تاریخ و هویت ملی ایرانی – اسلامی کوشا باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته