دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1395 - 12:00
درگفت‌وگو با آنا

مشحون: با حمایت در المپیک توکیو حاضر خواهیم شد/ نیاز امروز بسکتبال، بیشتر دیده شدن است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بسکتبالیست‌های ایران وقتی که تشویق دوست‌داران بسکتبال را از نزدیک حس کنند با شور و حال بیشتری به سمت بهترین شدن گام برمی‌دارند.
کد خبر : 107352

محمود محشون درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در واکنش به جای خالی بسکتبال ایران در المپیک ریو گفت: «این موضوع همه جامعه بسکتبال را اذیت می‌کند. همه دوست داشتیم که یک بار دیگر بسکتبال ایران در مهم‌ترین مسابقات ورزشی جهان حضور داشته باشد اما متاسفانه این اتفاق به‌رغم همه تلا‌ش‌هایی که صورت گرفت محقق نشد. شک نکنید که ارکان فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکردند و اگر به المپیک نرفتیم به این خاطر بود که به خوبی از فرصت‌هایی که در اختیار داشتیم، استفاده نکردیم.»


وی درباره اینکه او چه کسی را مقصر می‌داند؟ تصریح کرد: «هیچ‌کس مقصر نیست. من عادت ندارم که در کارهایم کسی را مقصر قلمداد کند. ما با تمام وجود سعی کردیم اما قدرت بسکتبال ایران در همین سطح بود. شاید اشتباهی صورت گرفته باشد اما این اشتباه عمدی نبوده است. بچه‌‌های بسکتبال ایران همه سعی خود را کردند تا نتیجه بگیریم و اگر المپیکی نشدیم نباید به دنبال مقصر بگردیم. باید تلاش کنیم و البته که حمایت شویم تا در المپیک توکیو حسرت نخوریم.»


رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه چه امکاناتی نیاز است تا تیم ملی جوانان چهار سال دیگر مشکلی برای المپیکی شدن نداشته باشد؟ عنوان کرد: «ما امسال با شایستگی قهرمان بسکتبال جوانان آسیا شدیم و با حفظ این جوانان در تیم‌های ملی به طور حتم قهرمانی در بازی‌های آسیایی امارات و صعود به المپیک توکیو را می‌توانیم رقم بزنیم. آنچه امروز نیاز بسکتبال ماست، امکانات و تسهیلاتی است که به طور 100 درصد در اختیار جامعه بسکتبال قرار نگرفته است. ما باید به سمت فضایی برویم که علاقه بیشتری به بسکتبال در سطح جامعه دیده شود. اگر این اتفاق بیفتد آن‌وقت اسپانسرهای بیشتری گرایش به بسکتبال پیدا می‌کنند.»


او افزود: «تیم جوانان بسکتبال ایران که موفق شد قهرمان آسیا شود، در شرایطی راهی این رقابت‌ها شده بود که یک سالن تمرین اختصاصی نداشت و به ناچار تمرینات خود را در قم دنبال می‌کرد. ما قصد نداریم که تمام نیازهای خود را از طریق وزارت ورزش برطرف کنیم و به همین خاطر از تمام کسانی که علاقه‌مند به رشد بسکتبال در ایران هستند،‌ می‌خواهیم که از این ورزش حمایت کنند. شاید نیاز امروز بسکتبال مادی باشد ولی خواسته ما از علاقه‌مندان به بسکتبال حضور در میدان‌ها و حمایت از بچه‌های بسکتبال است. حضور پرشور آنها نگاه‌ها را به سمت بسکتبال تغییر می‌دهد.نیاز امروز بسکتبال بیشتر دیده شدن است.»


مشحون خاطرنشان کرد: «یقین داشته باشید که در تمامنی استان‌‌ها بازیکنان بسکتبال این سرزمین با تمام وجود تمرین می‌کنند. هدف آنها بهترین شدن است. آنها به دنبال‌ به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در جهان هستند و وقتی که تشویق دوست‌داران بسکتبال را از نزدیک حس کنند با شور و حال بیشتری به سمت بهترین شدن گام برمی‌دارند. امیدوارم که تلاش‌های ما بی‌ثمر نماند و در آینده جوانان بسکتبال ایران در آسیا قهرمان و در رقابت‌های جهانی باعث شگفتی حریفان شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته