دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1395 - 14:31

عامل حمله به دفتر اطلاعات بقعه در اردن اعدام می‌شود

دادگاه امنیت ملی اردن امروز پنج‌شنبه حکم به اعدام عامل حمله به دفتر اطلاعات بقعه واقع در شمال امان، پایتخت اردن داد.
کد خبر : 107279

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، دادگاه امنیت ملی اردن حکم اعدام محمود مشارفه را به اتهام حمله تروریستی به دفتر اطلاعات بقعه صادر کرد. در این حمله که 7 ژوئن (18 خرداد) انجام شده بود، پنج نفر از نیروهای اطلاعاتی اردن کشته شدند.


زیاد عدوان، دادستان دادگاه در این‌باره گفت: «مشارفه 20 ساله به اتهام اقدام به حمله تروریستی که منجر به کشته شدن چند انسان شد و همچنین استفاده از سلاح که خلاف قانون مبارزه با تروریسم است، به اعدام محکوم شد.»


علاوه بر این، فرد دیگری نیز که به‌عنوان متهم ردیف دوم حمله شناخته می‌شود، به جرم دست داشتن در حمله تروریستی به یک سال زندان محکوم شد.


خبرگزاری فرانسه پیشتر گزارش کرده بود: «دولت اردن اعلام کرد که دستگاه امنیتی این کشور توانست فرد مظنون به حمله تروریستی به اردوگاه بقعه که منجر به کشته شدن پنج نیروی امنیتی شد را بازداشت کند.»


این در حالی است که منابع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفتند دستگاه امنیتی توانست فرد مظنون به حمله تروریستی را در حالی که در یکی از مساجد منطقه سلیحی (واقع در شمال غرب امان) پنهان شده بود، بازداشت کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته