دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1395 - 14:00

نام نیمار وزنه‌ای برای تیم فوتبال برزیل در المپیک

نیمار به دنبال این است که با قهرمانی در مسابقات فوتبال المپیک اولین مدال طلای کشورش در این رشته را کسب کند تا بتواند ناکامی‌هایش در جام جهانی را جبران کند.
کد خبر : 107266

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،مسابقات فوتبال در المپیک ریو تحت سلطه نام نیمار قرار گرفته است. بی‌شک هنوز خاطرات ناکامی تیم فوتبال برزیل در جام جهانی از اذهان فوتبال دوستان این کشور پاک نشده است اما تصمیم نیمار فوق ستاره این روزهای تیم برزیل برای عدم شرکت در کوپا امریکای 2016 به این منظور که بتواند در لیست بازیکنان کمکی تیم المپیک برزیل قرار بگیرد، نشان از عزم راسخ این بازیکن برای کسب موفقیت در این تورنمنت و فراموشی ناکامی در رقابت‌های گذشته است.





مهاجم تیم بارسلونا در بازی یک‌چهارم نهایی تیمش مقابل کلمبیا در جام جهانی 2014 از ناحیه کمر آسیب دید و به دلیل شکستگی در مهره‌های ستون فقرات از ادامه همراهی تیمش در آن رقابت‌ها بازماند و در شکست تحقیرآمیز 7 بر یک مقابل تیم آلمان در نیمه‌نهایی رقابت‌ها نیز حضور نداشت.


تیم المپیک برزیل هیچ‌گاه نتوانسته است در هیچ‌یک از 12 حضورش در رقابت‌های المپیک، قهرمان مسابقات باشد و در فینال المپیک 2012 لندن نیز مغلوب تیم مکزیک شد. برزیل با قرار گرفتن در گروه A رقابت‌ها، بازی‌هایش در المپیک ریو را از 14 مرداد(امروز ) با قرار گرفتن روبروی تیم افریقای جنوبی در ورزشگاه مانه گارینشا آغاز خواهد کرد و دربازی‌های بعدی به ترتیب مقابل تیم عراق و دانمارک صف‌آرایی خواهد کرد.


از دیگر یاران نیمار در ترکیب تیم المپیک برزیل می‌توان به نام‌های «گابریل باربوسا» و «گابریل جسوس» که به ترتیب در تیم‌های سانتوس و پالمیریاس بازی می‌کنند، اشاره کرد؛ بازیکنانی که در این روزها مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرارگرفته‌اند همچون باشگاه‌هایی در لیگ جزیره که خواستار این دو بازیکن هستند.




باربوسا (سمت راست) - جسوس (سمت چپ)



تیم دانمارک که حضور قبلی‌اش در المپیک به سال 1992 بازمی‌گردد دربازی‌های دوستانه قبل از شروع رقابت‌ها توانسته است تیم‌های نیجریه و هندوراس را شکست دهد و با تیم کره به تساوی رسیده است. به نظر می‌رسد این تیم می‌تواند در کنار تیم برزیل از شانس بالایی برای راه‌یابی به دور حذفی رقابت‌ها برخوردار باشد.



دیگر تیم‌های مدعی


کره توانسته است رکورد 8 دوره حضور پشت سر هم در رقابت‌های المپیک را از آن خود کند و درمجموع این دوره دهمین حضور کره در رقابت‌های فوتبال المپیک است. این تیم در المپیک لندن توانست مدال برنز را از آن خود کند. این تیم سان هونگمین بازیکن تاتنهام را در اختیار خواهد داشت.


آرژانتین نیز با سابقه دو بار قهرمانی در این رقابت‌ها (آتن 2004 و چین 2008) یکی از مدعیان است که به دلیل عدم همکاری باشگاه‌ها برای حضور بازیکنانشان در تیم ملی با استعفای جراردو مارتینو مربی تیم مصادف شد که پس از او جولیو الارتیکواچیا سرمربیگری تیم را به عهده گرفته است. رقبای این تیم در دور گروهی را الجزایر، هندوراس و پرتغال تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته