دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1394 - 15:07
درخواست سفیر متروسوار فنلاند از مردم تهران:

برای سفرهای روزانه از مترو استفاده کنید/ زندگی در تهران را به پاریس ترجیح می‌دهم

سفیر فنلاند در تهران که برای بسیاری از ترددهای خود در پایتخت کشورمان از مترو استفاده می‌کند، گفت: تهرانی‌ها مردم مهربانی هستند و به این مردم مهربان توصیه می‌کنم برای سفرهای روزانه خود از مترو به عنوان یک انتخاب زیست محیطی استفاده کنند و به این منظور، تهیه کارت بلیت‌های اعتباری را پیشنهاد می‌کنم.
کد خبر : 10724

به گزارش گروه اجتماعی آنا، هری کمراینن افزود: اگر از من بپرسید برای زندگی تهران را انتخاب می‌کنم یا پاریس را؟ حتماً می‌گویم تهران را چون شهر شما، شهر فوق‌العاده جذابی است و سرشار از جاذبه‌های طبیعی از جمله کوه‌های سر به فلک کشیده، طبیعت زیبا و پارک‌های منحصر به فرد بوده و علاوه بر این، شهر بسیار تمیز و سرسبزی است.


وی با بیان اینکه هر وقت در تهران راه می‌روم، انگار در مسیری سبز و پاکیزه قدم بر می‌دارم، تأکید کرد: پارک سنگی جمشیدیه، پارک چنگلی چیتگر و پارک شهری ملت و همچنین توچال و دربند از جمله نقاط دیدنی تهران هستند و برای من که زمین را دوست دارم و به طبیعت احترام می‌گذارم، فضاهای طبیعی بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.


تهران زیباتر از آن است که آلوده شود


سفیر فنلاند با اشاره به اینکه من دوست ندارم به هیچ عنوان آلودگی تولید کنم و ترجیح می‌دهم در مسیرهای کوتاه پیاده‌روی کرده و در مسیرهای طولانی نیز از مترو استفاده کنم تا دی‌اکسید کربن کمتری را وارد هوا کرده باشم، اظهار کرد: هر یک از ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که روی تغییر آب و هوای محل زندگیمان تأثیر بگذاریم و به این منظور، بین پاکیزگی هوا و آلودگی هوا، بدون تردید باید گزینه اول یعنی هوای پاک را انتخاب کنیم.


وی با بیان اینکه تهران شهر بسیار زیبایی بوده و حیف است که آلوده و نازیبا شود، تصریح کرد: به عنوان نمونه، متروی تهران یک گالری بزرگ هنری است و با توجه به تابلوهای نقاشی و قاب‌های عکسی که در ایستگاه‌های مترو نصب شده، هنگام راه رفتن در این ایستگاه‌ها، انگار در یک گالری هنری زیرزمینی قدم می‌زنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: تهران مترو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته